Skoda Superb

Skoda Superb

MMK52Y - TMBLJ9NP9L7017055
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 6.6 l/100km Förbrukning
  • 173 g/km Utsläpp
  • 38 525 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer MMK52Y
  • Chassinr / VIN TMBLJ9NP9L7017055
  • Fabrikat Skoda
  • Modell Superb
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-10
  • Trafik i Sverige 2019-11-21
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2024-08-12
  • Senast besiktigad 2024-10-29
  • Mätarställning (besiktning) 38 525 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5429 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2856 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 38 525 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 6 826 mil om året och att mätarställningen idag är ca 39 516 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning38 525 mil2024-10-29

  • Besiktning32 111 mil2023-11-22

  • Besiktning25 374 mil2022-11-15

  • Besiktning16 796 mil2021-11-03

  • Besiktning9 216 mil2020-11-26

  • Registrerad0 mil2019-09-10

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 38 525 mil.

  • Ägarbyte2024-08-12

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-11-22

    Godkänd kontrollbesiktning vid 32 111 mil.

  • Besiktigad2022-11-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 25 374 mil.

  • Besiktigad2021-11-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 16 796 mil.

  • Besiktigad2020-11-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 216 mil.

  • Trafikstatus2019-11-21

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-11-21

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-11-21

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-09-10

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-09-10

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-09-10

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-09-10

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadSeptember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 223 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Ja Kula

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn, Taxi
  • Längd 4962 mm
  • Bredd 1864 mm
  • Höjd 1462 mm
  • Tjänstevikt 1813 kg
  • Totalvikt 2327 kg
  • Lastvikt 514 kg
  • Släpvagnsvikt 2200 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1173 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1923 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2836 mm
  • Däck fram 235/40 R19 96W
  • Däck bak 235/40 R19 96W
  • Fälg fram 8,0JX19 ET44
  • Fälg bak 8,0JX19 ET44

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e8*2007/46*0317*07
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 215 g/km
  • CO2 Medel 178 g/km
  • CO2 Hög 153 g/km
  • CO2 Extra Hög 173 g/km
  • CO2 Blandad 173 g/km
  • Förbrukning Låg 8.2 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 153 g/km
  • CO2 Landsväg 120 g/km
  • Förbrukning Stad 5.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.