Kia Niro

Kia Niro

MHJ22E - KNACS81FGS5191942
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2025 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grön
    Färg
  • Bensin, El Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 94 HK Hästkrafter
  • Okänd Förbrukning
  • 19 g/km Utsläpp
  • 0 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 7 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer MHJ22E
  • Chassinr / VIN KNACS81FGS5191942
  • Fabrikat Kia
  • Modell Niro
  • Fordonsår / Modellår 2024 / 2025
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2024-05-29
  • Trafik i Sverige 2024-07-22
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2024-07-22
  • Senast besiktigad 2024-05-29
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2027-07-31

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-07-22

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2024-07-22

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2024-07-22

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2024-05-29

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2024-05-29

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2024-05-29

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-05-29

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadApril 2024

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 94 HK / 69 kW
  • Motorvolym 1580 cm3
  • Toppfart 161 km/h
  • Drivmedel Bensin, El
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grön
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4420 mm
  • Bredd 1825 mm
  • Höjd 1545 mm
  • Tjänstevikt 1624 kg
  • Totalvikt 2060 kg
  • Lastvikt 436 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 600 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1440 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2190 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2720 mm
  • Däck fram 205/60R1692H
  • Däck bak 205/60R1692H
  • Fälg fram 6.5JX16/ET46/A
  • Fälg bak 6.5JX16/ET46/A

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e9*2018/858*11241*03
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Blandad Balanserad 19 g/km
  • Förbrukning Blandad Balanserad 0.8 l/100km

WLTP körcykel för El

  • Elförbrukning Balanserad 130 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.