Volkswagen TRP P-U EH 4M

Volkswagen TRP P-U EH 4M

LXP971 - WV3ZZZ7JZGX006245
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2016 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 140 HK Hästkrafter
  • 7.8 l/100km Förbrukning
  • 206 g/km Utsläpp
  • 27 436 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LXP971
  • Chassinr / VIN WV3ZZZ7JZGX006245
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell TRP P-U EH 4M
  • Fordonsår / Modellår 2015 / 2016
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2015-09-14
  • Trafik i Sverige 2015-11-12
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2020-05-18
  • Senast besiktigad 2024-04-26
  • Mätarställning (besiktning) 27 436 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-06-30

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 27 436 mil vid en besiktning för 8 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 3 102 mil om året och att mätarställningen idag är ca 29 570 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning29 570 mil2025-01-02

  • Besiktning27 436 mil2024-04-26

  • Besiktning23 645 mil2023-02-07

  • Besiktning20 484 mil2021-11-25

  • Besiktning17 247 mil2020-09-18

  • Besiktning11 372 mil2018-09-25

  • Registrerad0 mil2015-09-14

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-04-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 27 436 mil.

  • Besiktigad2023-02-07

    Godkänd kontrollbesiktning vid 23 645 mil.

  • Besiktigad2021-11-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 20 484 mil.

  • Besiktigad2020-09-18

    Godkänd kontrollbesiktning vid 17 247 mil.

  • Ägarbyte2020-05-18

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-09-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 372 mil.

  • Ägarbyte2015-11-13

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2015-11-12

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2015-11-12

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2015-11-12

    Påställd och får användas i trafik.

  • Besiktigad2015-11-10

    Godkänd enskilt godkännande hos Opus Östersund.

  • Förregistrerad2015-09-14

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2015-09-14

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2015-09-14

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadAugust 2015

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 140 HK / 103 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 153 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 74 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Ja Kula

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Lastbil
  • Längd 5613 mm
  • Bredd 1994 mm
  • Höjd 2200 mm
  • Tjänstevikt 2400 kg
  • Totalvikt 3200 kg
  • Lastvikt 800 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3400 mm
  • Däck fram 205/65R16C
  • Däck bak 205/65R16C
  • Fälg fram 6JX16 ET51
  • Fälg bak 6JX16 ET51

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Kväveoxider, NOX 250.7 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 252 g/km
  • CO2 Landsväg 179 g/km
  • Förbrukning Stad 9.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.