Volvo XC60

Volvo XC60

LGX51R - YV1UZK5VCL1482081
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Ljusblå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 197 HK Hästkrafter
  • 6.3 l/100km Förbrukning
  • 165 g/km Utsläpp
  • 5 099 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LGX51R
  • Chassinr / VIN YV1UZK5VCL1482081
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC60
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-24
  • Trafik i Sverige 2019-10-28
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-10-28
  • Senast besiktigad 2024-09-30
  • Mätarställning (besiktning) 5 099 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6434 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3211 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 099 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 986 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 334 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 334 mil2024-12-26

  • Besiktning5 099 mil2024-09-30

  • Besiktning3 145 mil2022-10-12

  • Registrerad0 mil2019-09-24

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-09-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 099 mil.

  • Besiktigad2022-10-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 145 mil.

  • Registrerad2019-10-28

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-10-28

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-10-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-09-25

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-09-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2019-09-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-09-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-09-24

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadSeptember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 197 HK / 145 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Ljusblå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4688 mm
  • Bredd 1902 mm
  • Höjd 1641 mm
  • Tjänstevikt 2030 kg
  • Totalvikt 2520 kg
  • Lastvikt 490 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 980 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1730 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2865 mm
  • Däck fram 235/60R18 103V
  • Däck bak 235/60R18 103V
  • Fälg fram 7.5Jx18x50.5
  • Fälg bak 7.5Jx18x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1220*06
  • Kväveoxider, NOX 40.1 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 217 g/km
  • CO2 Medel 160 g/km
  • CO2 Hög 139 g/km
  • CO2 Extra Hög 170 g/km
  • CO2 Blandad 165 g/km
  • Förbrukning Låg 8.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 168 g/km
  • CO2 Landsväg 127 g/km
  • Förbrukning Stad 6.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.