Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross

LDG31E - WVGZZZC1ZMY006993
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 116 HK Hästkrafter
  • 6.4 l/100km Förbrukning
  • 145 g/km Utsläpp
  • 4 392 mil Mätarställning
  • 7 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LDG31E
  • Chassinr / VIN WVGZZZC1ZMY006993
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell T-Cross
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-09-09
  • Trafik i Sverige 2020-11-27
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-05-30
  • Senast besiktigad 2023-11-30
  • Mätarställning (besiktning) 4 392 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 4585 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1108 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 392 mil vid en besiktning för 1 år sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 350 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 842 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 842 mil2024-12-26

  • Besiktning4 392 mil2023-11-30

  • Annons250 mil2020-11-26

  • Registrerad0 mil2020-09-09

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-05-30

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-11-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 392 mil.

  • Ägarbyte2023-01-11

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-12-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-12-18

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-12-14

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-11-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2020-11-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-11-27

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-11-26

    Fordonet utannonserad för 257 600 kr med en angiven mätarställning på 250 mil.

  • Ägarbyte2020-11-13

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2020-09-09

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2020-09-09

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2020-09-09

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-09-09

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadSeptember 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 116 HK / 85 kW
  • Motorvolym 999 cm3
  • Toppfart 193 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4108 mm
  • Bredd 1760 mm
  • Höjd 1559 mm
  • Tjänstevikt 1347 kg
  • Totalvikt 1760 kg
  • Lastvikt 413 kg
  • Släpvagnsvikt 1100 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 640 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1740 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2490 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2551 mm
  • Däck fram 215/45 R18 89V
  • Däck bak 215/45 R18 89V
  • Fälg fram 7,0JX18 ET39
  • Fälg bak 7,0JX18 ET39

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*1985*06
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 180 g/km
  • CO2 Medel 140 g/km
  • CO2 Hög 126 g/km
  • CO2 Extra Hög 152 g/km
  • CO2 Blandad 145 g/km
  • Förbrukning Låg 7.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 138 g/km
  • CO2 Landsväg 104 g/km
  • Förbrukning Stad 6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.