Renault Captur (E-Tech Plug-In H

Renault Captur (E-Tech Plug-In H

LDA10H - VF1RJB00065528325
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Okänd
    Färg
  • Bensin, El Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • 92 HK Hästkrafter
  • 6.1 l/100km Förbrukning
  • 139 g/km Utsläpp
  • 3 989 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LDA10H
  • Chassinr / VIN VF1RJB00065528325
  • Fabrikat Renault
  • Modell Captur (E-Tech Plug-In H
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-11-27
  • Trafik i Sverige 2020-12-16
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-12-16
  • Senast besiktigad 2023-11-06
  • Mätarställning (besiktning) 3 989 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 3 989 mil vid en besiktning för 1 år och 1 månad sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 350 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 513 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 513 mil2024-12-22

  • Besiktning3 989 mil2023-11-06

  • Registrerad0 mil2020-11-27

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-11-06

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 989 mil.

  • Ägarbyte2020-12-16

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-12-16

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-12-16

    Påställd och får användas i trafik.

  • Besiktigad2020-11-27

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-11-27

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-11-27

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-11-27

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadOctober 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 92 HK / 68 kW
  • Motorvolym 1598 cm3
  • Toppfart 175 km/h
  • Drivmedel Bensin, El
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Okänd
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4227 mm
  • Bredd 1797 mm
  • Höjd 1567 mm
  • Tjänstevikt 1648 kg
  • Totalvikt 2060 kg
  • Lastvikt 412 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1440 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2190 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2639 mm
  • Däck fram 215/60 R17 (96) H
  • Däck bak 215/60 R17 (96) H
  • Fälg fram 7.0 J 17 - 35 (C1)A
  • Fälg bak 7.0 J 17 - 35 (C1)A

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0684*07
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 168 g/km
  • CO2 Medel 122 g/km
  • CO2 Hög 109 g/km
  • CO2 Extra Hög 163 g/km
  • CO2 Blandad 139 g/km
  • CO2 Blandad Balanserad 33 g/km
  • Förbrukning Låg 7.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad Balanserad 1.5 l/100km

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 52 km
  • Räckvidd Stad 63 km
  • Elförbrukning Balanserad 136 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 109 g/km
  • CO2 Landsväg 163 g/km
  • Förbrukning Stad 4.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.