Citroën Jumpy

Citroën Jumpy

KZJ82A - VF7VFEHS7N7017950
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2022 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 144 HK Hästkrafter
  • 7.4 l/100km Förbrukning
  • 193 g/km Utsläpp
  • 0 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer KZJ82A
  • Chassinr / VIN VF7VFEHS7N7017950
  • Fabrikat Citroën
  • Modell Jumpy
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2022
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-04-01
  • Trafik i Sverige 2022-04-27
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-12-03
  • Senast besiktigad 2022-04-01
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 15815 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5023 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-12-03

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-11-01

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-10-31

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-10-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2022-04-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2022-04-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2022-04-27

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-04-01

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-04-01

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2022-04-01

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2022-04-01

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadMarch 2022

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 144 HK / 106 kW
  • Motorvolym 1997 cm3
  • Toppfart 170 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4959 mm
  • Bredd 1920 mm
  • Höjd 1940 mm
  • Tjänstevikt 1847 kg
  • Totalvikt 3100 kg
  • Lastvikt 1253 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1150 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3275 mm
  • Däck fram 215/65 R16C
  • Däck bak 215/65 R16C
  • Fälg fram 7.00J16 ET46
  • Fälg bak 7.00J16 ET46

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0531*20
  • Kväveoxider, NOX 11.5 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 234 g/km
  • CO2 Medel 187 g/km
  • CO2 Hög 167 g/km
  • CO2 Extra Hög 204 g/km
  • CO2 Blandad 193 g/km
  • Förbrukning Låg 8.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.