Mercedes-Benz Citan

Mercedes-Benz Citan

KZB30G - W1V4156031U278310
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 95 HK Hästkrafter
  • 5.7 l/100km Förbrukning
  • 149 g/km Utsläpp
  • 2 196 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer KZB30G
  • Chassinr / VIN W1V4156031U278310
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell Citan
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-11-21
  • Trafik i Sverige 2020-04-03
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2020-11-25
  • Senast besiktigad 2023-05-10
  • Mätarställning (besiktning) 2 196 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7277 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3460 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 196 mil vid en besiktning för 1 år och 7 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 584 mil om året och att mätarställningen idag är ca 3 149 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning3 149 mil2024-12-26

  • Besiktning2 196 mil2023-05-10

  • Annons250 mil2020-03-05

  • Registrerad0 mil2019-11-21

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-05-10

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 196 mil.

  • Trafikstatus2020-11-25

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-11-25

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-11-11

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-10-27

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-08-25

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-04-03

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2020-04-03

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-04-03

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-03-05

    Fordonet utannonserad för 166 250 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 9 månader.

  • Besiktigad2019-11-21

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-11-21

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-11-21

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-11-21

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadNovember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 95 HK / 70 kW
  • Motorvolym 1461 cm3
  • Toppfart 163 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4321 mm
  • Bredd 1829 mm
  • Höjd 1805 mm
  • Tjänstevikt 1476 kg
  • Totalvikt 1980 kg
  • Lastvikt 504 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 700 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1520 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2270 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2697 mm
  • Däck fram 195/65R15 95T
  • Däck bak 195/65R15 95T
  • Fälg fram 6Jx15 ET44
  • Fälg bak 6Jx15 ET44

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0130*25
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 155 g/km
  • CO2 Medel 134 g/km
  • CO2 Hög 130 g/km
  • CO2 Extra Hög 172 g/km
  • CO2 Blandad 149 g/km
  • Förbrukning Låg 5.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.9 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 133 g/km
  • CO2 Landsväg 115 g/km
  • Förbrukning Stad 5.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.