-
2018 Modellår
-
Personbil Typ
-
Mörkgrå Färg
-
Bensin, El Bränsle
-
Variomatic Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
98 HK Hästkrafter
-
4.9 l/100km Förbrukning
-
111 g/km Utsläpp
-
3 176 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
10 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer KMX40W
- Chassinr / VIN NMTKZ3BX30R230802
- Fabrikat Toyota
- Modell C-Hr
- Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-02-27
- Trafik i Sverige 2019-03-18
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2019-03-18
- Senast besiktigad 2024-02-05
- Mätarställning (besiktning) 3 176 mil
- Nästa besiktning senast 2025-04-30
- Miljöklass Hybrid
- Utsläppsklass Elhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad Mars
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 3 176 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 657 mil om året och att mätarställningen idag är ca 3 734 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning3 734 mil2024-12-11
-
Besiktning3 176 mil2024-02-05
-
Besiktning1 955 mil2022-04-08
-
Registrerad0 mil2019-03-18
-
Besiktigad2024-02-05
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 176 mil.
-
Besiktigad2022-04-08
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 955 mil.
-
Registrerad2019-03-18
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2019-03-18
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-03-18
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2019-03-01
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-02-27
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2019-02-27
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2019-02-27
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-02-27
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadSeptember 2018
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 98 HK / 72 kW
- Motorvolym 1798 cm3
- Toppfart 170 km/h
- Drivmedel Bensin, El
- Växellåda Variomatic
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Mörkgrå
- Kaross Halvkombi
- Längd 4360 mm
- Bredd 1795 mm
- Höjd 1555 mm
- Tjänstevikt 1511 kg
- Totalvikt 1860 kg
- Lastvikt 349 kg
- Släpvagnsvikt 725 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 725 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1640 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2390 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2640 mm
- Däck fram 225/50R18
- Däck bak 225/50R18
- Fälg fram 18X7J ET50 C1 B
- Fälg bak 18X7J ET50 C1 B
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e11*2007/46*3641*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Bensin
- CO2 Låg 93 g/km
- CO2 Medel 88 g/km
- CO2 Hög 99 g/km
- CO2 Extra Hög 142 g/km
- CO2 Blandad 111 g/km
- Förbrukning Låg 4.1 l/100km
- Förbrukning Medel 3.9 l/100km
- Förbrukning Hög 4.4 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
- Förbrukning Blandad 4.9 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Bensin
- CO2 Stad 77 g/km
- CO2 Landsväg 92 g/km
- Förbrukning Stad 3.4 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.