Citroën Berlingo

Citroën Berlingo

KHT470 - VR7EFYHZRJJ839640
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 5.9 l/100km Förbrukning
  • 156 g/km Utsläpp
  • 9 221 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer KHT470
  • Chassinr / VIN VR7EFYHZRJJ839640
  • Fabrikat Citroën
  • Modell Berlingo
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-11-20
  • Trafik i Sverige 2019-03-14
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2023-08-28
  • Senast besiktigad 2023-11-24
  • Mätarställning (besiktning) 9 221 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 3614 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2181 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 221 mil vid en besiktning för 1 år sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 2 446 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 854 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning11 854 mil2024-12-21

  • Besiktning9 221 mil2023-11-24

  • Annons8 500 mil2023-08-10

  • Besiktning5 685 mil2021-11-01

  • Registrerad0 mil2018-11-20

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-11-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 221 mil.

  • Trafikstatus2023-08-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-08-28

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2023-08-10

    Fordonet utannonserad för 239 900 kr med en angiven mätarställning på 8 500 mil. Annonsen togs bort efter 2 veckor.

  • Ägarbyte2023-07-11

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-07-10

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2021-11-01

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 685 mil.

  • Ägarbyte2019-03-14

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-03-14

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-03-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2018-11-20

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2018-11-20

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2018-11-20

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2018-11-20

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadOctober 2018

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 183 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4403 mm
  • Bredd 1848 mm
  • Höjd 1880 mm
  • Tjänstevikt 1586 kg
  • Totalvikt 2050 kg
  • Lastvikt 464 kg
  • Släpvagnsvikt 1350 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 730 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1450 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2200 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2785 mm
  • Däck fram 205/60R16 90U
  • Däck bak 205/60R16 90U
  • Fälg fram 6,50J16
  • Fälg bak 6,50J16

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0625*04
  • Kväveoxider, NOX 44.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 170 g/km
  • CO2 Medel 145 g/km
  • CO2 Hög 134 g/km
  • CO2 Extra Hög 175 g/km
  • CO2 Blandad 156 g/km
  • Förbrukning Låg 6.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.5 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 119 g/km
  • CO2 Landsväg 109 g/km
  • Förbrukning Stad 4.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.