Ford Ranger

Ford Ranger

KAJ81A - 6FPPXXMJ2PKL12299
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 213 HK Hästkrafter
  • 9.3 l/100km Förbrukning
  • 245 g/km Utsläpp
  • 17 207 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer KAJ81A
  • Chassinr / VIN 6FPPXXMJ2PKL12299
  • Fabrikat Ford
  • Modell Ranger
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-07-31
  • Trafik i Sverige 2019-10-17
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2023-07-31
  • Senast besiktigad 2024-11-29
  • Mätarställning (besiktning) 17 207 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 13906 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5414 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 17 207 mil vid en besiktning för 3 veckor sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 4 052 mil om året och att mätarställningen idag är ca 17 451 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning17 207 mil2024-11-29

  • Annons11 500 mil2023-07-08

  • Besiktning9 276 mil2022-11-15

  • Registrerad0 mil2019-07-31

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 17 207 mil.

  • Trafikstatus2023-07-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-07-31

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2023-07-08

    Fordonet utannonserad för 425 000 kr med en angiven mätarställning på 11 500 mil. Annonsen togs bort efter 2 veckor.

  • Trafikstatus2023-06-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-06-27

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-11-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 276 mil.

  • MrCAP2019-11-21

    FormulaU™ en lackytbehandling utförd.

  • Ägarbyte2019-10-17

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-10-17

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-10-17

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-07-31

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-07-31

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-07-31

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-07-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadMay 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 213 HK / 157 kW
  • Motorvolym 1996 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Lastbil
  • Längd 5359 mm
  • Bredd 1867 mm
  • Höjd 1821 mm
  • Tjänstevikt 2417 kg
  • Totalvikt 3270 kg
  • Lastvikt 853 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 980 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3220 mm
  • Däck fram 265/60 R18 110 T
  • Däck bak 265/60 R18 110 T
  • Fälg fram 8.0Jx18OS55.0
  • Fälg bak 8.0Jx18OS55.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e5*2007/46*0080*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 296 g/km
  • CO2 Medel 239 g/km
  • CO2 Hög 215 g/km
  • CO2 Extra Hög 254 g/km
  • CO2 Blandad 245 g/km
  • Förbrukning Låg 11.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 9.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 8.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 9.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 236 g/km
  • CO2 Landsväg 186 g/km
  • Förbrukning Stad 9.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.