Toyota Yaris

Toyota Yaris

JRC68Z - VNKKBAC380A120547
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Variomatic Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 92 HK Hästkrafter
  • 3.9 l/100km Förbrukning
  • 87 g/km Utsläpp
  • 1 047 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 12 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer JRC68Z
  • Chassinr / VIN VNKKBAC380A120547
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Yaris
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-03-24
  • Trafik i Sverige 2021-05-20
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2022-11-08
  • Senast besiktigad 2024-04-05
  • Mätarställning (besiktning) 1 047 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-04-30

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 047 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 657 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 524 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning1 524 mil2024-12-26

  • Besiktning1 047 mil2024-04-05

  • Annons66 mil2022-10-24

  • Registrerad0 mil2021-03-24

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-04-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 047 mil.

  • Ägarbyte2022-11-08

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-11-07

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2022-10-24

    Fordonet utannonserad för 225 000 kr med en angiven mätarställning på 66 mil. Annonsen togs bort efter 4 dagar.

  • Trafikstatus2021-05-20

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-05-20

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-05-20

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-03-26

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-03-24

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-03-24

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2021-03-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2021-03-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadMarch 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 92 HK / 68 kW
  • Motorvolym 1490 cm3
  • Toppfart 175 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Variomatic
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 3940 mm
  • Bredd 1745 mm
  • Höjd 1500 mm
  • Tjänstevikt 1201 kg
  • Totalvikt 1615 kg
  • Lastvikt 414 kg
  • Släpvagnsvikt 450 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 450 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1885 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2635 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2560 mm
  • Däck fram 185/65R15
  • Däck bak 185/65R15
  • Fälg fram 15X6J ET45 C1 A
  • Fälg bak 15X6J ET45 C1 A

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e6*2007/46*0437*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 67 g/km
  • CO2 Medel 68 g/km
  • CO2 Hög 79 g/km
  • CO2 Extra Hög 113 g/km
  • CO2 Blandad 87 g/km
  • Förbrukning Låg 3 l/100km
  • Förbrukning Medel 3 l/100km
  • Förbrukning Hög 3.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 3.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 51 g/km
  • CO2 Landsväg 73 g/km
  • Förbrukning Stad 2.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.