Toyota Hilux

Toyota Hilux

HRR493 - AHTBA3CD003250748
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Grön
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 204 HK Hästkrafter
  • 9.5 l/100km Förbrukning
  • 249 g/km Utsläpp
  • 6 278 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HRR493
  • Chassinr / VIN AHTBA3CD003250748
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Hilux
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-02-01
  • Trafik i Sverige 2021-03-30
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2023-06-21
  • Senast besiktigad 2024-03-18
  • Mätarställning (besiktning) 6 278 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-03-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 19329 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 7012 SEK
  • Skattemånad Jun, Okt, Feb
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 278 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 204 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 196 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 196 mil2024-12-21

  • Besiktning6 278 mil2024-03-18

  • Annons5 200 mil2023-05-02

  • Registrerad0 mil2021-02-01

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-03-18

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 278 mil.

  • Trafikstatus2023-06-21

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-06-21

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2023-05-02

    Fordonet utannonserad för 585 000 kr med en angiven mätarställning på 5 200 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.

  • Ägarbyte2023-05-01

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-03-06

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-04-16

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-04-16

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-03-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-03-30

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-03-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-02-01

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-02-01

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2021-02-01

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-02-01

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadSeptember 2020

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 204 HK / 150 kW
  • Motorvolym 2755 cm3
  • Toppfart 175 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grön
  • Kaross Pickup
  • Längd 5325 mm
  • Bredd 1900 mm
  • Höjd 1815 mm
  • Tjänstevikt 2296 kg
  • Totalvikt 3210 kg
  • Lastvikt 914 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1040 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3085 mm
  • Däck fram 265/60R18
  • Däck bak 265/60R18
  • Fälg fram 18X7 1/2J ET30
  • Fälg bak 18X7 1/2J ET30

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e6*2007/46*0337*04
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 299 g/km
  • CO2 Medel 243 g/km
  • CO2 Hög 218 g/km
  • CO2 Extra Hög 260 g/km
  • CO2 Blandad 249 g/km
  • Förbrukning Låg 11.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 9.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 8.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 9.9 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 219 g/km
  • CO2 Landsväg 179 g/km
  • Förbrukning Stad 8.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.