Peugeot 208

Peugeot 208

HOL39B - VR3UPHNKSNT031129
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2022 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 101 HK Hästkrafter
  • 5.4 l/100km Förbrukning
  • 122 g/km Utsläpp
  • 1 263 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HOL39B
  • Chassinr / VIN VR3UPHNKSNT031129
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell 208
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2022
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-03-16
  • Trafik i Sverige 2022-04-13
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2023-07-11
  • Senast besiktigad 2023-07-11
  • Mätarställning (besiktning) 1 263 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-07-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 3784 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 602 SEK
  • Skattemånad Feb, Jun, Okt
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 263 mil vid en besiktning för 1 år och 5 månader sedan.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning1 263 mil2023-07-11

  • Annons1 500 mil2023-04-25

  • Registrerad0 mil2022-03-16

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2023-07-11

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-07-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 263 mil.

  • Annons2023-04-25

    Fordonet utannonserad för 214 900 kr med en angiven mätarställning på 1 500 mil. Annonsen togs bort efter 3 veckor.

  • Ägarbyte2022-04-13

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2022-04-13

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2022-04-13

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-03-16

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-03-16

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2022-03-16

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2022-03-16

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadMarch 2022

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 101 HK / 74 kW
  • Motorvolym 1199 cm3
  • Toppfart 188 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4055 mm
  • Bredd 1745 mm
  • Höjd 1435 mm
  • Tjänstevikt 1198 kg
  • Totalvikt 1625 kg
  • Lastvikt 427 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 580 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1875 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2625 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2540 mm
  • Däck fram 195/55 R16
  • Däck bak 195/55 R16
  • Fälg fram 6.50J16 ET38
  • Fälg bak 6.50J16 ET38

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0639*18
  • Kväveoxider, NOX 31.1 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 153 g/km
  • CO2 Medel 122 g/km
  • CO2 Hög 104 g/km
  • CO2 Extra Hög 125 g/km
  • CO2 Blandad 122 g/km
  • Förbrukning Låg 6.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.