Ford Transit Connect

Ford Transit Connect

HLL28U - WF0SXXWPGSJA16170
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 120 HK Hästkrafter
  • 6.9 l/100km Förbrukning
  • 180 g/km Utsläpp
  • 8 523 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HLL28U
  • Chassinr / VIN WF0SXXWPGSJA16170
  • Fabrikat Ford
  • Modell Transit Connect
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-02-12
  • Trafik i Sverige 2019-03-27
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-11-15
  • Senast besiktigad 2024-04-10
  • Mätarställning (besiktning) 8 523 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-06-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5715 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2963 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 523 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 679 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 576 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 576 mil2024-11-25

  • Besiktning8 523 mil2024-04-10

  • Besiktning5 075 mil2022-04-01

  • Registrerad0 mil2019-02-12

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-11-25

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-11-18

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-11-14

    Fordonet utannonserad för 197 000 kr.

  • Besiktigad2024-04-10

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 523 mil.

  • Trafikstatus2023-09-07

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-09-07

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-07-04

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-06-29

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-04-01

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 075 mil.

  • Trafikstatus2019-03-27

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2019-03-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-03-27

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-02-12

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-02-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-02-12

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-02-12

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadNovember 2018

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 120 HK / 88 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 170 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4825 mm
  • Bredd 1835 mm
  • Höjd 1852 mm
  • Tjänstevikt 1724 kg
  • Totalvikt 2240 kg
  • Lastvikt 516 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1260 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2010 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3062 mm
  • Däck fram 205/60 R16 96H
  • Däck bak 205/60 R16 96H
  • Fälg fram 6.5Jx16x50.0
  • Fälg bak 6.5Jx16x50.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0272*16
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 151 g/km
  • CO2 Medel 165 g/km
  • CO2 Hög 164 g/km
  • CO2 Extra Hög 214 g/km
  • CO2 Blandad 180 g/km
  • Förbrukning Låg 5.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 136 g/km
  • CO2 Landsväg 131 g/km
  • Förbrukning Stad 5.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.