Mercedes-Benz EQE 500

Mercedes-Benz EQE 500

HJR01F - W1NGM2CB3PA006819
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grön
    Färg
  • El Bränsle
  • 4WD Drivhjul
  • Okänd Hästkrafter
  • 199 Wh/km Förbrukning
  • 0 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HJR01F
  • Chassinr / VIN W1NGM2CB3PA006819
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell EQE 500
  • Fordonsår / Modellår 2023 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2023-08-15
  • Trafik i Sverige 2024-01-30
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2024-01-30
  • Senast besiktigad 2023-08-15
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2027-01-31

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-01-30

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2024-01-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2024-01-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2024-01-17

    Fordonet utannonserad för 1 093 250 kr. Annonsen togs bort efter 3 månader.

  • Besiktigad2023-08-15

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2023-08-15

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2023-08-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-08-15

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJune 2023

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt Okänd
  • Motorvolym Okänd
  • Toppfart 210 km/h
  • Drivmedel El
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grön
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4881 mm
  • Bredd 2032 mm
  • Höjd 1685 mm
  • Tjänstevikt 2679 kg
  • Totalvikt 3095 kg
  • Lastvikt 416 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1155 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3030 mm
  • Däck fram 255/45 R20 105H XL
  • Däck bak 255/45 R20 105H XL
  • Fälg fram 8.5Jx20 ET38.5
  • Fälg bak 8.5Jx20 ET38.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2018/858*00187*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 527 km
  • Räckvidd Stad 598 km
  • Elförbrukning Blandad 199 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.