Renault Megane E-Tech Electric

Renault Megane E-Tech Electric

HFR94A - VF1RCB00870547584
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • El Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • Okänd Hästkrafter
  • 158 Wh/km Förbrukning
  • 0 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HFR94A
  • Chassinr / VIN VF1RCB00870547584
  • Fabrikat Renault
  • Modell Megane E-Tech Electric
  • Fordonsår / Modellår 2023 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2023-03-02
  • Trafik i Sverige 2023-03-31
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2023-03-31
  • Senast besiktigad 2023-03-02
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-03-31

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2023-03-31

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2023-03-31

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2023-03-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-03-24

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-03-02

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2023-03-02

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2023-03-02

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-03-02

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadFebruary 2023

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt Okänd
  • Motorvolym Okänd
  • Toppfart 150 km/h
  • Drivmedel El
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 64 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4200 mm
  • Bredd 1768 mm
  • Höjd 1500 mm
  • Tjänstevikt 1637 kg
  • Totalvikt 2050 kg
  • Lastvikt 413 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 500 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1450 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2200 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2685 mm
  • Däck fram 195/60 R18 96 H
  • Däck bak 195/60 R18 96 H
  • Fälg fram 7.0 J 18 - 34
  • Fälg bak 7.0 J 18 - 34

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2018/858*00018*06
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 296 km
  • Räckvidd Stad 383 km
  • Elförbrukning Blandad 158 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.