-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
150 HK Hästkrafter
-
7.3 l/100km Förbrukning
-
165 g/km Utsläpp
-
17 431 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer HDC38E
- Chassinr / VIN WAUZZZF31K1033537
- Fabrikat Audi
- Modell Q3
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-03-13
- Trafik i Sverige 2019-04-17
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2019-11-01
- Senast besiktigad 2024-06-24
- Mätarställning (besiktning) 17 431 mil
- Nästa besiktning senast 2025-08-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 3312 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 800 SEK
- Skattemånad Januari
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 17 431 mil vid en besiktning för 6 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 3 614 mil om året och att mätarställningen idag är ca 19 302 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning19 302 mil2024-12-30
-
Besiktning17 431 mil2024-06-24
-
Besiktning17 302 mil2024-06-14
-
Besiktning9 735 mil2022-05-11
-
Registrerad0 mil2019-03-13
-
Besiktigad2024-06-24
Godkänd kontrollbesiktning vid 17 431 mil.
-
Besiktigad2024-06-14
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 17 302 mil.
-
Besiktigad2022-05-11
Godkänd kontrollbesiktning vid 9 735 mil.
-
Ägarbyte2019-11-01
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2019-04-17
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-04-17
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-04-17
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-04-16
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2019-03-13
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2019-03-13
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-03-13
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-03-13
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadMarch 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 150 HK / 110 kW
- Motorvolym 1498 cm3
- Toppfart 207 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4484 mm
- Bredd 1849 mm
- Höjd 1565 mm
- Tjänstevikt 1626 kg
- Totalvikt 2070 kg
- Lastvikt 444 kg
- Släpvagnsvikt 1800 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1430 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2180 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2677 mm
- Däck fram 235/55 R18 100V
- Däck bak 235/55 R18 100V
- Fälg fram 7,0Jx18 ET43
- Fälg bak 7,0Jx18 ET43
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*1900*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 208 g/km
- CO2 Medel 160 g/km
- CO2 Hög 142 g/km
- CO2 Extra Hög 172 g/km
- CO2 Blandad 165 g/km
- Förbrukning Låg 9.2 l/100km
- Förbrukning Medel 7.1 l/100km
- Förbrukning Hög 6.3 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.6 l/100km
- Förbrukning Blandad 7.3 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 156 g/km
- CO2 Landsväg 117 g/km
- Förbrukning Stad 6.9 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.1 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.