Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

HCY77X - WV1ZZZ2KZLX008983
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 122 HK Hästkrafter
  • 6.6 l/100km Förbrukning
  • 174 g/km Utsläpp
  • 6 194 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HCY77X
  • Chassinr / VIN WV1ZZZ2KZLX008983
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Caddy
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-12
  • Trafik i Sverige 2019-10-04
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-08-29
  • Senast besiktigad 2024-08-20
  • Mätarställning (besiktning) 6 194 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 8965 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3957 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 194 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 132 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 612 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 612 mil2025-01-02

  • Besiktning6 194 mil2024-08-20

  • Annons6 500 mil2024-07-15

  • Besiktning4 072 mil2022-10-25

  • Registrerad0 mil2019-09-12

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-08-29

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-08-29

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-08-20

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 194 mil.

  • Annons2024-07-15

    Fordonet utannonserad för 279 900 kr med en angiven mätarställning på 6 500 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.

  • Trafikstatus2024-07-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-07-11

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-10-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 072 mil.

  • Registrerad2019-10-04

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-10-04

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-10-04

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-09-12

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-09-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-09-12

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-09-12

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadAugust 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 122 HK / 90 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 178 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 75 dB
  • Passagerare Okänd
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4878 mm
  • Bredd 1793 mm
  • Höjd 1886 mm
  • Tjänstevikt 1716 kg
  • Totalvikt 2375 kg
  • Lastvikt 659 kg
  • Släpvagnsvikt 1450 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1125 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1875 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3006 mm
  • Däck fram 205/55 R16 94H rf.
  • Däck bak 205/55 R16 94H rf.
  • Fälg fram 6,0JX16 ET50
  • Fälg bak 6,0JX16 ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0217*31
  • Kväveoxider, NOX 47.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 196 g/km
  • CO2 Medel 162 g/km
  • CO2 Hög 153 g/km
  • CO2 Extra Hög 191 g/km
  • CO2 Blandad 174 g/km
  • Förbrukning Låg 7.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 195 g/km
  • CO2 Landsväg 144 g/km
  • Förbrukning Stad 7.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.