Volvo XC40

Volvo XC40

HAL59F - YV1XZ72VCL2195998
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 6.4 l/100km Förbrukning
  • 166 g/km Utsläpp
  • 4 660 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HAL59F
  • Chassinr / VIN YV1XZ72VCL2195998
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC40
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-06-24
  • Trafik i Sverige 2019-07-15
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-07-15
  • Senast besiktigad 2024-06-03
  • Mätarställning (besiktning) 4 660 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6313 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3176 SEK
  • Skattemånad Feb, Jun, Okt
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 660 mil vid en besiktning för 7 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 803 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 128 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 128 mil2025-01-02

  • Besiktning4 660 mil2024-06-03

  • Besiktning3 021 mil2022-06-16

  • Registrerad0 mil2019-06-24

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-06-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 660 mil.

  • Besiktigad2022-06-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 021 mil.

  • Registrerad2019-07-15

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-07-15

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-07-15

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-06-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-06-24

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-06-24

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJune 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4425 mm
  • Bredd 1873 mm
  • Höjd 1632 mm
  • Tjänstevikt 1824 kg
  • Totalvikt 2240 kg
  • Lastvikt 416 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1260 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2010 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2702 mm
  • Däck fram 235/50R19 103V
  • Däck bak 235/50R19 103V
  • Fälg fram 7.5Jx19x50.5
  • Fälg bak 7.5Jx19x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e9*2007/46*3146*06
  • Kväveoxider, NOX 61.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 213 g/km
  • CO2 Medel 165 g/km
  • CO2 Hög 142 g/km
  • CO2 Extra Hög 171 g/km
  • CO2 Blandad 166 g/km
  • Förbrukning Låg 8.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 165 g/km
  • CO2 Landsväg 127 g/km
  • Förbrukning Stad 6.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.