Volvo XC60

Volvo XC60

GWD38B - YV1UZK5UCM1835140
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 197 HK Hästkrafter
  • 6.8 l/100km Förbrukning
  • 178 g/km Utsläpp
  • 8 154 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer GWD38B
  • Chassinr / VIN YV1UZK5UCM1835140
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC60
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-03-12
  • Trafik i Sverige 2021-03-18
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-10-02
  • Senast besiktigad 2024-03-19
  • Mätarställning (besiktning) 8 154 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-03-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 10773 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4490 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 154 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 956 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 758 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 758 mil2024-10-03

  • Besiktning8 154 mil2024-03-19

  • Annons591 mil2021-08-31

  • Registrerad0 mil2021-03-12

10 0009 0008 0007 0006 0005 0004 0003 0002 0001 000020212022202320242025
Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-10-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-10-02

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-03-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 154 mil.

  • MrCAP2022-05-26

    MasterTreatment™ en heltäckande behandling av lack och interiör utförd.

  • MrCAP2022-05-06

    MasterTreatment™ en heltäckande behandling av lack och interiör utförd.

  • Ägarbyte2021-09-20

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-09-16

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2021-08-31

    Fordonet utannonserad för 579 000 kr med en angiven mätarställning på 591 mil. Annonsen togs bort efter 1 vecka.

  • Trafikstatus2021-08-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-03-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-03-18

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-03-18

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Förregistrerad2021-03-12

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2021-03-12

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-03-12

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadMarch 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 197 HK / 145 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4688 mm
  • Bredd 1915 mm
  • Höjd 1641 mm
  • Tjänstevikt 2098 kg
  • Totalvikt 2540 kg
  • Lastvikt 442 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 960 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1710 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2865 mm
  • Däck fram 255/40R21 102V
  • Däck bak 255/40R21 102V
  • Fälg fram 8.5Jx21x49.5
  • Fälg bak 8.5Jx21x49.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1220*11
  • Kväveoxider, NOX 41.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 212 g/km
  • CO2 Medel 178 g/km
  • CO2 Hög 156 g/km
  • CO2 Extra Hög 183 g/km
  • CO2 Blandad 178 g/km
  • Förbrukning Låg 8.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 171 g/km
  • CO2 Landsväg 133 g/km
  • Förbrukning Stad 6.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.