Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

GUP56P - TSMLYEA1S00702309
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 140 HK Hästkrafter
  • 7.7 l/100km Förbrukning
  • 174 g/km Utsläpp
  • 9 097 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer GUP56P
  • Chassinr / VIN TSMLYEA1S00702309
  • Fabrikat Suzuki
  • Modell Vitara
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-07-03
  • Trafik i Sverige 2020-12-29
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2021-06-01
  • Senast besiktigad 2024-01-11
  • Mätarställning (besiktning) 9 097 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7688 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1746 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 097 mil vid en besiktning för 11 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 993 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 794 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning11 794 mil2024-12-05

  • Besiktning9 097 mil2024-01-11

  • Registrerad0 mil2020-12-29

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-01-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 097 mil.

  • Trafikstatus2021-06-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-06-01

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-01-04

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2020-12-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-12-28

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-07-03

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-07-03

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-07-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-07-03

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadMay 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 140 HK / 103 kW
  • Motorvolym 1373 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4170 mm
  • Bredd 1775 mm
  • Höjd 1595 mm
  • Tjänstevikt 1328 kg
  • Totalvikt 1730 kg
  • Lastvikt 402 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 400 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1770 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2520 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2500 mm
  • Däck fram 215/55R17 94V
  • Däck bak 215/55R17 94V
  • Fälg fram 17 X 6 1/2 J
  • Fälg bak 17 X 6 1/2 J

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*0928*04
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 201 g/km
  • CO2 Medel 162 g/km
  • CO2 Hög 150 g/km
  • CO2 Extra Hög 192 g/km
  • CO2 Blandad 174 g/km
  • Förbrukning Låg 8.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 170 g/km
  • CO2 Landsväg 128 g/km
  • Förbrukning Stad 7.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback