-
2020 Modellår
-
Personbil Typ
-
Blå Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
190 HK Hästkrafter
-
6.6 l/100km Förbrukning
-
173 g/km Utsläpp
-
7 209 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
11 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer GGT97E
- Chassinr / VIN TMBLJ9NP8L7017547
- Fabrikat Skoda
- Modell Superb
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-09-11
- Trafik i Sverige 2019-10-11
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-10-10
- Senast besiktigad 2024-09-13
- Mätarställning (besiktning) 7 209 mil
- Nästa besiktning senast 2025-10-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 5429 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 2856 SEK
- Skattemånad Dec, Apr, Aug
- Kreditköp Nej
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 7 209 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 606 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 574 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning7 574 mil2024-12-05
-
Besiktning7 209 mil2024-09-13
-
Besiktning7 038 mil2024-08-30
-
Besiktning4 065 mil2022-10-15
-
Registrerad0 mil2019-10-11
-
Ägarbyte2024-10-10
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2024-09-13
Godkänd kontrollbesiktning vid 7 209 mil.
-
Besiktigad2024-08-30
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 7 038 mil.
-
Besiktigad2022-10-15
Godkänd kontrollbesiktning vid 4 065 mil.
-
Registrerad2019-10-11
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-10-11
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-10-11
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-09-11
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-09-11
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-09-11
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-09-11
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadSeptember 2019
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 190 HK / 140 kW
- Motorvolym 1968 cm3
- Toppfart 223 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 71 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Blå
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4862 mm
- Bredd 1864 mm
- Höjd 1462 mm
- Tjänstevikt 1809 kg
- Totalvikt 2327 kg
- Lastvikt 518 kg
- Släpvagnsvikt 2200 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1173 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1923 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2836 mm
- Däck fram 235/40 R19 96W
- Däck bak 235/40 R19 96W
- Fälg fram 8,0JX19 ET44
- Fälg bak 8,0JX19 ET44
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e8*2007/46*0317*07
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Diesel
- CO2 Låg 215 g/km
- CO2 Medel 177 g/km
- CO2 Hög 153 g/km
- CO2 Extra Hög 173 g/km
- CO2 Blandad 173 g/km
- Förbrukning Låg 8.2 l/100km
- Förbrukning Medel 6.8 l/100km
- Förbrukning Hög 5.8 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.6 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.6 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Diesel
- CO2 Stad 153 g/km
- CO2 Landsväg 120 g/km
- Förbrukning Stad 5.8 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.