Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

GGH66B - WVWZZZ3CZKE098628
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 6.5 l/100km Förbrukning
  • 171 g/km Utsläpp
  • 20 970 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer GGH66B
  • Chassinr / VIN WVWZZZ3CZKE098628
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Passat
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-04-25
  • Trafik i Sverige 2019-05-10
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-05-10
  • Senast besiktigad 2024-11-15
  • Mätarställning (besiktning) 20 970 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5906 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3034 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 20 970 mil vid en besiktning för 3 veckor sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 810 mil om året och att mätarställningen idag är ca 21 109 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning20 970 mil2024-11-15

  • Besiktning18 574 mil2024-01-12

  • Besiktning11 949 mil2022-05-16

  • Registrerad0 mil2019-05-10

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-15

    Kontrollbesiktning vid 20 970 mil.

  • Besiktigad2024-01-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 18 574 mil.

  • Besiktigad2022-05-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 949 mil.

  • MrCAP2019-06-04

    MasterTreatment™ en heltäckande behandling av lack och interiör utförd.

  • Registrerad2019-05-10

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-05-10

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-05-10

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-04-25

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-04-25

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-04-25

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-04-25

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadApril 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 214 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4777 mm
  • Bredd 1832 mm
  • Höjd 1506 mm
  • Tjänstevikt 1787 kg
  • Totalvikt 2320 kg
  • Lastvikt 533 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1180 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1930 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2789 mm
  • Däck fram 225/55 R17 97W
  • Däck bak 225/55 R17 97W
  • Fälg fram 8Jx17 ET41
  • Fälg bak 8Jx17 ET41

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0307*57
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 216 g/km
  • CO2 Medel 174 g/km
  • CO2 Hög 150 g/km
  • CO2 Extra Hög 171 g/km
  • CO2 Blandad 171 g/km
  • Förbrukning Låg 8.2 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 158 g/km
  • CO2 Landsväg 124 g/km
  • Förbrukning Stad 6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback