Volkswagen

Volkswagen

GCG17D - WV2ZZZ7HZKH154160
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 8.6 l/100km Förbrukning
  • 225 g/km Utsläpp
  • 4 138 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer GCG17D
  • Chassinr / VIN WV2ZZZ7HZKH154160
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-07-01
  • Trafik i Sverige 2019-08-14
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-08-14
  • Senast besiktigad 2024-08-21
  • Mätarställning (besiktning) 4 138 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 10290 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4348 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 138 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 803 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 376 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 376 mil2024-12-07

  • Besiktning4 138 mil2024-08-21

  • Besiktning2 470 mil2022-08-16

  • Registrerad0 mil2019-08-14

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-21

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 138 mil.

  • Besiktigad2022-08-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 470 mil.

  • Registrerad2019-08-14

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-08-14

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-08-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-08-12

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-07-01

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-07-01

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-07-01

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJune 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 181 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 7 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5304 mm
  • Bredd 1904 mm
  • Höjd 1970 mm
  • Tjänstevikt 2274 kg
  • Totalvikt 3080 kg
  • Lastvikt 806 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1170 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3400 mm
  • Däck fram 215/65 R16C 106/104T
  • Däck bak 215/65 R16C 106/104T
  • Fälg fram 6,5Jx16 ET51
  • Fälg bak 6,5Jx16 ET51

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0220*53
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP

Körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 257 g/km
  • CO2 Medel 218 g/km
  • CO2 Hög 196 g/km
  • CO2 Extra Hög 239 g/km
  • CO2 Blandad 225 g/km
  • Förbrukning Låg 9.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 9.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC

Körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 198 g/km
  • CO2 Landsväg 160 g/km
  • Förbrukning Stad 7.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

Feedback