Toyota Dyna 150

Toyota Dyna 150

FZL151 - TW1YT54Y909003007
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2012 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 136 HK Hästkrafter
  • 10 l/100km Förbrukning
  • 263 g/km Utsläpp
  • 7 339 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer FZL151
  • Chassinr / VIN TW1YT54Y909003007
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Dyna 150
  • Fordonsår / Modellår 2012 / 2012
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2013-04-22
  • Trafik i Sverige 2013-08-28
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2019-01-11
  • Senast besiktigad 2024-11-05
  • Mätarställning (besiktning) 7 339 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 339 mil vid en besiktning för 1 månad sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 402 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 380 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning7 339 mil2024-11-05

  • Besiktning7 311 mil2024-10-01

  • Besiktning6 779 mil2023-07-14

  • Besiktning6 282 mil2022-04-26

  • Besiktning5 807 mil2021-02-03

  • Besiktning5 160 mil2019-04-11

  • Besiktning3 914 mil2017-04-26

  • Registrerad0 mil2013-08-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-05

    Kontrollbesiktning vid 7 339 mil.

  • Besiktigad2024-10-01

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 7 311 mil.

  • Besiktigad2023-07-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 779 mil.

  • Besiktigad2022-04-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 282 mil.

  • Besiktigad2021-02-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 807 mil.

  • Besiktigad2019-04-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 160 mil.

  • Ägarbyte2019-01-11

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2018-03-14

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2017-04-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 914 mil hos Besikta Sölvesborg.

  • Ägarbyte2013-08-29

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2013-08-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2013-08-28

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Besiktigad2013-07-15

    Registreringsbesiktning.

  • Ägarbyte2013-07-03

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2013-04-24

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2013-04-22

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Tillverkad

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Teknisk data

  • Motoreffekt 136 HK / 100 kW
  • Motorvolym 2982 cm3
  • Toppfart 130 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Lastbil
  • Längd 5900 mm
  • Bredd 2180 mm
  • Höjd 2060 mm
  • Tjänstevikt 2235 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 1265 kg
  • Släpvagnsvikt 2200 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3350 mm
  • Däck fram 195/70R15C
  • Däck bak 195/70R15C
  • Fälg fram 15X5J
  • Fälg bak 15X5J

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Kväveoxider, NOX 248.1 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 307 g/km
  • CO2 Landsväg 238 g/km
  • Förbrukning Stad 11.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.