Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

FXH76J - WVWZZZ3CZLE043653
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 6.5 l/100km Förbrukning
  • 171 g/km Utsläpp
  • 7 674 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer FXH76J
  • Chassinr / VIN WVWZZZ3CZLE043653
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Passat
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-03-02
  • Trafik i Sverige 2020-03-18
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-11-12
  • Senast besiktigad 2023-03-31
  • Mätarställning (besiktning) 7 674 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-03-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 9929 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4241 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 674 mil vid en besiktning för 1 år och 8 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 774 mil om året och att mätarställningen idag är ca 12 192 mil.

Mätarställningshistorik

  • Annons12 200 mil2024-11-15

  • Besiktning7 674 mil2023-03-31

  • Annons3 250 mil2021-05-27

  • Registrerad0 mil2020-03-02

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Annons2024-11-15

    Fordonet utannonserad för 259 900 kr med en angiven mätarställning på 12 200 mil. Annonsen togs bort efter 4 dagar.

  • Trafikstatus2024-11-14

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-11-12

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-03-31

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 674 mil.

  • Ägarbyte2021-06-14

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-06-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2021-05-27

    Fordonet utannonserad för 329 900 kr med en angiven mätarställning på 3 250 mil. Annonsen togs bort efter 5 dagar.

  • Trafikstatus2021-04-14

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-03-18

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-03-18

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-03-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-03-02

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2020-03-02

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2020-03-02

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2020-03-02

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadOctober 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 223 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4780 mm
  • Bredd 1853 mm
  • Höjd 1503 mm
  • Tjänstevikt 1796 kg
  • Totalvikt 2320 kg
  • Lastvikt 524 kg
  • Släpvagnsvikt 2200 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1180 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1930 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2788 mm
  • Däck fram 245/45 R18 96W
  • Däck bak 245/45 R18 96W
  • Fälg fram 8,0JX18 ET41
  • Fälg bak 8,0JX18 ET41

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0307*60
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 210 g/km
  • CO2 Medel 174 g/km
  • CO2 Hög 151 g/km
  • CO2 Extra Hög 171 g/km
  • CO2 Blandad 171 g/km
  • Förbrukning Låg 8 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 154 g/km
  • CO2 Landsväg 121 g/km
  • Förbrukning Stad 5.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.