-
2022 Modellår
-
Personbil Typ
-
Röd Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
200 HK Hästkrafter
-
6.8 l/100km Förbrukning
-
177 g/km Utsläpp
-
1 440 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
13 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer FEB79B
- Chassinr / VIN WVGZZZ5NZNM004356
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Tiguan
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2022
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-10-06
- Trafik i Sverige 2022-07-01
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2023-01-01
- Senast besiktigad 2024-08-07
- Mätarställning (besiktning) 1 440 mil
- Nästa besiktning senast 2025-08-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 15217 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 4455 SEK
- Skattemånad Feb, Jun, Okt
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 1 440 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 438 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 604 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning1 604 mil2024-12-21
-
Besiktning1 440 mil2024-08-07
-
Besiktning978 mil2023-08-16
-
Registrerad0 mil2021-10-06
-
Besiktigad2024-08-07
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 440 mil.
-
Besiktigad2024-07-09
Ej godkänd kontrollbesiktning.
-
Besiktigad2023-08-16
Godkänd kontrollbesiktning vid 978 mil.
-
Ägarbyte2023-01-01
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2022-07-01
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2022-07-01
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2022-07-01
Påställd och får användas i trafik.
-
Annons2021-12-10
Fordonet utannonserad för 538 100 kr. Annonsen togs bort efter 2 månader.
-
Ägarbyte2021-11-16
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2021-10-06
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2021-10-06
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2021-10-06
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-10-06
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadAugust 2021
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 200 HK / 147 kW
- Motorvolym 1968 cm3
- Toppfart 216 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 3 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Röd
- Kaross Stationsvagn Kombivagn, Brandfordon
- Längd 4726 mm
- Bredd 1859 mm
- Höjd 1673 mm
- Tjänstevikt 2045 kg
- Totalvikt 2480 kg
- Lastvikt 435 kg
- Släpvagnsvikt 2500 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1020 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1770 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2789 mm
- Däck fram 255/45 R19 100V
- Däck bak 255/45 R19 100V
- Fälg fram 8,5JX19 ET38
- Fälg bak 8,5JX19 ET38
Övrigt
- Fordonskategori EU M1G
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 232 g/km
- CO2 Medel 172 g/km
- CO2 Hög 152 g/km
- CO2 Extra Hög 182 g/km
- CO2 Blandad 177 g/km
- Förbrukning Låg 8.8 l/100km
- Förbrukning Medel 6.6 l/100km
- Förbrukning Hög 5.8 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.9 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.8 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 170 g/km
- CO2 Landsväg 126 g/km
- Förbrukning Stad 6.4 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.8 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.