-
2021 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
2WD Drivhjul
-
91 HK Hästkrafter
-
5.8 l/100km Förbrukning
-
131 g/km Utsläpp
-
2 097 mil Mätarställning
-
8 Ägare Brukare
-
18 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer FAK86K
- Chassinr / VIN UU1DJF00367974944
- Fabrikat Dacia
- Modell Sandero
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-10-13
- Trafik i Sverige 2021-10-27
- Antal ägare 7
- Senaste ägarbyte 2024-12-12
- Senast besiktigad 2024-10-18
- Mätarställning (besiktning) 2 097 mil
- Nästa besiktning senast 2026-10-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 4772 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 800 SEK
- Skattemånad Nov, Mar, Jul
- Kreditköp Ja
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 2 097 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 657 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 182 mil.
Mätarställningshistorik
-
Annons2 155 mil2024-12-11
-
Besiktning2 097 mil2024-10-18
-
Registrerad0 mil2021-10-13
-
Ägarbyte2024-12-12
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-12-12
Påställd och får användas i trafik.
-
Annons2024-12-11
Fordonet utannonserad för 129 900 kr med en angiven mätarställning på 2 155 mil.
-
Trafikstatus2024-11-29
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-11-29
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2024-10-18
Godkänd kontrollbesiktning vid 2 097 mil.
-
Ägarbyte2024-05-17
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2024-03-28
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2022-11-03
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2021-11-04
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-11-04
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2021-10-28
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-10-27
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2021-10-27
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2021-10-13
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-10-13
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2021-10-13
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2021-10-13
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
TillverkadSeptember 2021
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 91 HK / 67 kW
- Motorvolym 999 cm3
- Toppfart 169 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Okänd
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Halvkombi
- Längd 4088 mm
- Bredd 1758 mm
- Höjd 1490 mm
- Tjänstevikt 1182 kg
- Totalvikt 1586 kg
- Lastvikt 404 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 585 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1914 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2664 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2604 mm
- Däck fram 185/65 R15 (88) H
- Däck bak 185/65 R15 (88) H
- Fälg fram 6.0 J 15 - 40 (C1)A
- Fälg bak 6.0 J 15 - 40 (C1)A
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e19*2007/46*0026*05
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 173 g/km
- CO2 Medel 120 g/km
- CO2 Hög 109 g/km
- CO2 Extra Hög 142 g/km
- CO2 Blandad 131 g/km
- Förbrukning Låg 7.6 l/100km
- Förbrukning Medel 5.3 l/100km
- Förbrukning Hög 4.8 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.8 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 134 g/km
- CO2 Landsväg 102 g/km
- Förbrukning Stad 5.9 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.5 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.