Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

EXM44U - WV1ZZZ2HZKH024277
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 258 HK Hästkrafter
  • 8.4 l/100km Förbrukning
  • 220 g/km Utsläpp
  • 11 049 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer EXM44U
  • Chassinr / VIN WV1ZZZ2HZKH024277
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Amarok
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-06-19
  • Trafik i Sverige 2019-09-02
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2024-04-19
  • Senast besiktigad 2023-04-20
  • Mätarställning (besiktning) 11 049 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 15834 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5982 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 11 049 mil vid en besiktning för 1 år och 8 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 2 847 mil om året och att mätarställningen idag är ca 15 854 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning15 854 mil2024-12-26

  • Besiktning11 049 mil2023-04-20

  • Registrerad0 mil2019-06-19

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-04-19

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-04-20

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 049 mil.

  • Trafikstatus2022-03-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2022-01-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2019-09-02

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-09-02

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-09-02

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-08-30

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-06-19

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-06-19

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-06-19

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadJune 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 258 HK / 190 kW
  • Motorvolym 2967 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 80 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Lastbil
  • Längd 5191 mm
  • Bredd 1954 mm
  • Höjd 1834 mm
  • Tjänstevikt 2298 kg
  • Totalvikt 2920 kg
  • Lastvikt 622 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1330 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3090 mm
  • Däck fram 245/65 R17 xl 111H
  • Däck bak 245/65 R17 xl 111H
  • Fälg fram 8,0Jx17 ET49
  • Fälg bak 8,0Jx17 ET49

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0356*17
  • Kväveoxider, NOX 86.7 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 243 g/km
  • CO2 Landsväg 207 g/km
  • Förbrukning Stad 9.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7.9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.