-
2022 Modellår
-
Personbil Typ
-
Grå Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
340 HK Hästkrafter
-
6.1 l/100km Förbrukning
-
160 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
2 Ägare Brukare
-
8 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer ENR45E
- Chassinr / VIN WBA51AJ0XNCK69746
- Fabrikat BMW
- Modell 540D Xdrive
- Fordonsår / Modellår 2022 / 2022
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2022-06-20
- Trafik i Sverige 2022-09-02
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2022-09-02
- Senast besiktigad 2022-06-20
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2025-09-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Elhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 12743 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 3851 SEK
- Skattemånad Okt, Feb, Jun
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Registrerad2022-09-02
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2022-09-02
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2022-09-02
Ny ägare registrerad.
-
DITEC®2022-08-22
Grundbehandling (Lackkonservering) utförd.
-
Besiktigad2022-06-20
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2022-06-20
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2022-06-20
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2022-06-20
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJune 2022
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 340 HK / 250 kW
- Motorvolym 2993 cm3
- Toppfart 250 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 69 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Grå
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4963 mm
- Bredd 1868 mm
- Höjd 1498 mm
- Tjänstevikt 2138 kg
- Totalvikt 2615 kg
- Lastvikt 477 kg
- Släpvagnsvikt 2000 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 885 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1635 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2975 mm
- Däck fram 245/40 R19 98 Y
- Däck bak 275/35 R19 100 Y
- Fälg fram 8,0Jx19/ET30
- Fälg bak 8,0Jx19/ET30
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*1750*13
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Diesel
- CO2 Låg 235 g/km
- CO2 Medel 162 g/km
- CO2 Hög 138 g/km
- CO2 Extra Hög 151 g/km
- CO2 Blandad 160 g/km
- Förbrukning Låg 9 l/100km
- Förbrukning Medel 6.2 l/100km
- Förbrukning Hög 5.3 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 5.8 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.1 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Diesel
- CO2 Stad 175 g/km
- CO2 Landsväg 118 g/km
- Förbrukning Stad 6.6 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.5 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.