Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

ENR36F - WV1ZZZ7HZLH018068
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 199 HK Hästkrafter
  • 8.7 l/100km Förbrukning
  • 230 g/km Utsläpp
  • 7 036 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 17 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ENR36F
  • Chassinr / VIN WV1ZZZ7HZLH018068
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Transporter
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-06
  • Trafik i Sverige 2020-11-02
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2023-07-07
  • Senast besiktigad 2023-11-02
  • Mätarställning (besiktning) 7 036 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 17040 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 6337 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 036 mil vid en besiktning för 1 år och 1 månad sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 657 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 783 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 783 mil2024-12-21

  • Besiktning7 036 mil2023-11-02

  • Annons6 800 mil2023-06-30

  • Registrerad0 mil2019-12-06

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-11-02

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 036 mil.

  • Trafikstatus2023-07-07

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-07-07

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2023-06-30

    Fordonet utannonserad för 529 900 kr med en angiven mätarställning på 6 800 mil. Annonsen togs bort efter 5 dagar.

  • Trafikstatus2023-06-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-06-14

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-09-17

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-09-17

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-08-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-11-02

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-11-02

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-11-02

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-10-12

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-12-06

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-12-06

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-12-06

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-12-06

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadDecember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 199 HK / 146 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 197 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5304 mm
  • Bredd 1904 mm
  • Höjd 1990 mm
  • Tjänstevikt 2266 kg
  • Totalvikt 3200 kg
  • Lastvikt 934 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3400 mm
  • Däck fram 215/60 R17C 104H
  • Däck bak 215/60 R17C 104H
  • Fälg fram 7,0JX17 ET56
  • Fälg bak 7,0JX17 ET56

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0130*34
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 285 g/km
  • CO2 Medel 230 g/km
  • CO2 Hög 201 g/km
  • CO2 Extra Hög 235 g/km
  • CO2 Blandad 230 g/km
  • Förbrukning Låg 10.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.9 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 225 g/km
  • CO2 Landsväg 179 g/km
  • Förbrukning Stad 8.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.