-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
Variomatic Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
152 HK Hästkrafter
-
5.8 l/100km Förbrukning
-
131 g/km Utsläpp
-
4 798 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer EMD75K
- Chassinr / VIN JTHU95BH502014728
- Fabrikat Lexus
- Modell UX250H
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-12-10
- Trafik i Sverige 2020-02-04
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2021-08-02
- Senast besiktigad 2023-01-13
- Mätarställning (besiktning) 4 798 mil
- Nästa besiktning senast 2025-01-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Elhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 3312 SEK
- Årlig skatt (År 4–) SEK
- Skattemånad Oktober
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 4 798 mil vid en besiktning för 1 år och 11 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 2 044 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 769 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning8 769 mil2024-12-22
-
Besiktning4 798 mil2023-01-13
-
Annons1 250 mil2021-04-27
-
Registrerad0 mil2019-12-10
-
Besiktigad2023-01-13
Godkänd kontrollbesiktning vid 4 798 mil.
-
Ägarbyte2021-08-02
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-08-02
Påställd och får användas i trafik.
-
Annons2021-04-27
Fordonet utannonserad för 339 000 kr med en angiven mätarställning på 1 250 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.
-
Trafikstatus2021-04-26
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Trafikstatus2020-02-04
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2020-02-04
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2020-02-04
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-12-10
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-12-10
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-12-10
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-12-10
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJune 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 152 HK / 112 kW
- Motorvolym 1987 cm3
- Toppfart 177 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Variomatic
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Halvkombi
- Längd 4495 mm
- Bredd 1840 mm
- Höjd 1540 mm
- Tjänstevikt Okänd
- Totalvikt 2110 kg
- Lastvikt 428 kg
- Släpvagnsvikt 750 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1390 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2140 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2640 mm
- Däck fram 215/60R17
- Däck bak 215/60R17
- Fälg fram 17X6 1/2J ET40
- Fälg bak 17X6 1/2J ET40
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e6*2007/46*0263*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 126 g/km
- CO2 Medel 113 g/km
- CO2 Hög 117 g/km
- CO2 Extra Hög 157 g/km
- CO2 Blandad 131 g/km
- Förbrukning Låg 5.6 l/100km
- Förbrukning Medel 5 l/100km
- Förbrukning Hög 5.2 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.9 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.8 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 93 g/km
- CO2 Landsväg 104 g/km
- Förbrukning Stad 4.1 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.