Mercedes-Benz Vito

Mercedes-Benz Vito

DYP01M - W1V44760513728000
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Mörkgrå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 8.2 l/100km Förbrukning
  • 216 g/km Utsläpp
  • 18 584 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DYP01M
  • Chassinr / VIN W1V44760513728000
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell Vito
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-03-23
  • Trafik i Sverige 2020-05-12
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2020-05-13
  • Senast besiktigad 2023-05-17
  • Mätarställning (besiktning) 18 584 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 15352 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5840 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 18 584 mil vid en besiktning för 1 år och 7 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 5 876 mil om året och att mätarställningen idag är ca 28 003 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning28 003 mil2024-12-22

  • Besiktning18 584 mil2023-05-17

  • Registrerad0 mil2020-03-23

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-05-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 18 584 mil.

  • Ägarbyte2020-05-13

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-05-12

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-05-12

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-05-12

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2020-03-23

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-03-23

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-03-23

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadFebruary 2020

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 2143 cm3
  • Toppfart 160 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 1 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Mörkgrå
  • Kaross Skåpbil, Likbil
  • Längd 5370 mm
  • Bredd 1928 mm
  • Höjd 1910 mm
  • Tjänstevikt 2630 kg
  • Totalvikt 3200 kg
  • Lastvikt 570 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3430 mm
  • Däck fram 225/55R17C 109/107H(
  • Däck bak 225/55R17C 109/107H(
  • Fälg fram 6,5JX17 ET50
  • Fälg bak 6,5JX17 ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 282 g/km
  • CO2 Medel 221 g/km
  • CO2 Hög 182 g/km
  • CO2 Extra Hög 218 g/km
  • CO2 Blandad 216 g/km
  • Förbrukning Låg 10.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.9 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 236 g/km
  • CO2 Landsväg 176 g/km
  • Förbrukning Stad 8.9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.