Nilsson Hearse 3D

Nilsson Hearse 3D

DXR462 - YSNH388A0D1275653
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2013 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • 163 HK Hästkrafter
  • 5.7 l/100km Förbrukning
  • 149 g/km Utsläpp
  • 16 462 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DXR462
  • Chassinr / VIN YSNH388A0D1275653
  • Fabrikat Nilsson
  • Modell Hearse 3D
  • Fordonsår / Modellår 2013 / 2013
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2013-08-28
  • Trafik i Sverige 2013-10-21
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2013-10-21
  • Senast besiktigad 2024-02-08
  • Mätarställning (besiktning) 16 462 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 16 462 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 876 mil om året och att mätarställningen idag är ca 17 226 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning17 226 mil2024-12-22

  • Besiktning16 462 mil2024-02-08

  • Besiktning15 718 mil2023-04-13

  • Besiktning13 861 mil2022-01-14

  • Besiktning12 325 mil2020-10-19

  • Besiktning10 555 mil2019-10-16

  • Besiktning9 131 mil2018-10-01

  • Besiktning6 200 mil2017-02-15

  • Registrerad0 mil2013-08-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-02-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 16 462 mil.

  • Besiktigad2023-04-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 15 718 mil.

  • Besiktigad2022-01-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 13 861 mil.

  • Besiktigad2020-10-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 12 325 mil.

  • Besiktigad2019-10-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 555 mil.

  • Besiktigad2018-10-01

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 131 mil.

  • Besiktigad2017-02-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 200 mil hos Opus Högdalen.

  • Trafikstatus2013-10-21

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2013-10-21

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2013-10-21

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2013-08-28

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2013-08-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2013-08-26

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadAugust 2013

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 163 HK / 120 kW
  • Motorvolym 1984 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 1 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn, Likvagnar
  • Längd 5573 mm
  • Bredd 1861 mm
  • Höjd 1800 mm
  • Tjänstevikt 2090 kg
  • Totalvikt 2580 kg
  • Lastvikt 490 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 920 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1670 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3566 mm
  • Däck fram 225/50 R17 MIN. 98W
  • Däck bak 225/50 R17 MIN. 98W
  • Fälg fram 7JX17X50
  • Fälg bak 7JX17X50

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*0176*13
  • Kväveoxider, NOX 132.3 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 188 g/km
  • CO2 Landsväg 126 g/km
  • Förbrukning Stad 7.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.