Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

DRK56Y - WV1ZZZ2KZLX020577
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Mörkgrå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 6.9 l/100km Förbrukning
  • 181 g/km Utsläpp
  • 7 915 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DRK56Y
  • Chassinr / VIN WV1ZZZ2KZLX020577
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Caddy
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-25
  • Trafik i Sverige 2019-10-24
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-09-25
  • Senast besiktigad 2024-07-23
  • Mätarställning (besiktning) 7 915 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-09-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 8001 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3673 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 915 mil vid en besiktning för 5 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 570 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 559 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning8 559 mil2024-12-22

  • Annons7 914 mil2024-07-25

  • Besiktning7 915 mil2024-07-23

  • Besiktning4 794 mil2022-08-08

  • Registrerad0 mil2019-09-25

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-09-25

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-09-25

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-07-25

    Fordonet utannonserad för 289 800 kr med en angiven mätarställning på 7 914 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.

  • Trafikstatus2024-07-25

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-07-24

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-07-23

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 915 mil.

  • Besiktigad2022-08-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 794 mil.

  • Registrerad2019-10-24

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-10-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-10-24

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-09-25

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-09-25

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-09-25

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-09-25

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadSeptember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 189 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 1 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Mörkgrå
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4408 mm
  • Bredd 1793 mm
  • Höjd 1873 mm
  • Tjänstevikt 1644 kg
  • Totalvikt 2290 kg
  • Lastvikt 646 kg
  • Släpvagnsvikt 1500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1210 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1960 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2682 mm
  • Däck fram 205/55 R16 94H rf.
  • Däck bak 205/55 R16 94H rf.
  • Fälg fram 6,0JX16 ET50
  • Fälg bak 6,0JX16 ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0217*31
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 225 g/km
  • CO2 Medel 174 g/km
  • CO2 Hög 157 g/km
  • CO2 Extra Hög 190 g/km
  • CO2 Blandad 181 g/km
  • Förbrukning Låg 8.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 177 g/km
  • CO2 Landsväg 142 g/km
  • Förbrukning Stad 6.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.