Mercedes-Benz Vito

Mercedes-Benz Vito

DJM13B - W1V44760513867279
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Mörkgrå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 8 l/100km Förbrukning
  • 209 g/km Utsläpp
  • 5 306 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DJM13B
  • Chassinr / VIN W1V44760513867279
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell Vito
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-04-21
  • Trafik i Sverige 2021-08-26
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2021-08-27
  • Senast besiktigad 2024-08-15
  • Mätarställning (besiktning) 5 306 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 18144 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5591 SEK
  • Skattemånad Jun, Okt, Feb
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 306 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 570 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 861 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 861 mil2024-12-22

  • Besiktning5 306 mil2024-08-15

  • Registrerad0 mil2021-04-21

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 306 mil.

  • Ägarbyte2021-08-27

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-08-26

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2021-08-26

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-08-26

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2021-04-21

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-04-21

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-04-21

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadApril 2021

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1950 cm3
  • Toppfart 160 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 1 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Mörkgrå
  • Kaross Skåpbil, Likbil
  • Längd 5370 mm
  • Bredd 1928 mm
  • Höjd 1910 mm
  • Tjänstevikt 2620 kg
  • Totalvikt 3200 kg
  • Lastvikt 580 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3430 mm
  • Däck fram 225/55R 17C 109/107
  • Däck bak 225/55R 17C 109/107
  • Fälg fram 6,5JX17 ET50
  • Fälg bak 6,5JX17 ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 252 g/km
  • CO2 Medel 209 g/km
  • CO2 Hög 184 g/km
  • CO2 Extra Hög 214 g/km
  • CO2 Blandad 209 g/km
  • Förbrukning Låg 9.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 8 l/100km
  • Förbrukning Hög 7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 193 g/km
  • CO2 Landsväg 162 g/km
  • Förbrukning Stad 7.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.