-
2024 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
150 HK Hästkrafter
-
6.2 l/100km Förbrukning
-
139 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
10 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer DJK51F
- Chassinr / VIN WVGZZZA1ZRV096981
- Fabrikat Volkswagen
- Modell T-Roc
- Fordonsår / Modellår 2024 / 2024
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2024-01-26
- Trafik i Sverige 2024-04-29
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-07-05
- Senast besiktigad 2024-01-26
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2025-04-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 7558 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 976 SEK
- Skattemånad Apr, Aug, Dec
- Kreditköp Nej
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Trafikstatus2024-07-05
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-07-05
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-05-15
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Registrerad2024-04-29
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2024-04-29
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-04-29
Påställd och får användas i trafik.
-
Förregistrerad2024-01-26
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2024-01-26
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2024-01-26
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-01-26
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadJanuary 2024
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 150 HK / 110 kW
- Motorvolym 1498 cm3
- Toppfart 207 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 69 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4244 mm
- Bredd 1819 mm
- Höjd 1559 mm
- Tjänstevikt 1414 kg
- Totalvikt 1850 kg
- Lastvikt 436 kg
- Släpvagnsvikt 1500 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 670 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1650 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2400 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2590 mm
- Däck fram 215/60 R16 95V
- Däck bak 215/60 R16 95V
- Fälg fram 6,5JX16 ET43
- Fälg bak 6,5JX16 ET43
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e13*2007/46*1845*28
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Bensin
- CO2 Låg 178 g/km
- CO2 Medel 134 g/km
- CO2 Hög 119 g/km
- CO2 Extra Hög 145 g/km
- CO2 Blandad 139 g/km
- Förbrukning Låg 7.9 l/100km
- Förbrukning Medel 5.9 l/100km
- Förbrukning Hög 5.3 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.4 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.2 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.