Ford Transit

Ford Transit

DJD15L - WF0KXXTTRKMM44378
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 8.7 l/100km Förbrukning
  • 228 g/km Utsläpp
  • 16 030 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DJD15L
  • Chassinr / VIN WF0KXXTTRKMM44378
  • Fabrikat Ford
  • Modell Transit
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-03-19
  • Trafik i Sverige 2021-08-05
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-10-28
  • Senast besiktigad 2024-09-04
  • Mätarställning (besiktning) 16 030 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 20909 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 6266 SEK
  • Skattemånad Okt, Feb, Jun
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 16 030 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 7 373 mil om året och att mätarställningen idag är ca 18 070 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning18 070 mil2024-12-14

  • Besiktning16 030 mil2024-09-04

  • Besiktning15 772 mil2024-08-19

  • Besiktning8 340 mil2023-08-22

  • Besiktning3 362 mil2022-08-29

  • Registrerad0 mil2021-03-19

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-10-28

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-09-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 16 030 mil.

  • Besiktigad2024-08-19

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 15 772 mil.

  • Ägarbyte2024-03-27

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-08-22

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 340 mil.

  • Ägarbyte2022-11-01

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-08-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 362 mil.

  • Trafikstatus2022-01-10

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2022-01-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-08-05

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-08-05

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2021-08-05

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-08-04

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2021-03-19

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-03-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-03-19

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMarch 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 154 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
  • Längd 5981 mm
  • Bredd 2059 mm
  • Höjd 2481 mm
  • Tjänstevikt 2770 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 730 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3750 mm
  • Däck fram 215/65R15C 104 T
  • Däck bak 215/65R15C 104 T
  • Fälg fram 6.5JX15H2X60.0
  • Fälg bak 6.5JX15H2X60.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 230 g/km
  • CO2 Medel 205 g/km
  • CO2 Hög 196 g/km
  • CO2 Extra Hög 271 g/km
  • CO2 Blandad 228 g/km
  • Förbrukning Låg 8.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 10.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 188 g/km
  • CO2 Landsväg 173 g/km
  • Förbrukning Stad 7.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.