Mercedes-Benz Vito Tourer

Mercedes-Benz Vito Tourer

DEJ266 - WDF44770313023379
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2015 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • 88 HK Hästkrafter
  • 6.4 l/100km Förbrukning
  • 169 g/km Utsläpp
  • 8 523 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 12 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DEJ266
  • Chassinr / VIN WDF44770313023379
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell Vito Tourer
  • Fordonsår / Modellår 2014 / 2015
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2014-12-23
  • Trafik i Sverige 2015-01-21
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2015-01-21
  • Senast besiktigad 2024-10-02
  • Mätarställning (besiktning) 8 523 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 523 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 511 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 643 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning8 643 mil2024-12-27

  • Besiktning8 523 mil2024-10-02

  • Besiktning7 963 mil2023-09-06

  • Besiktning7 532 mil2022-08-29

  • Besiktning6 676 mil2021-08-09

  • Besiktning5 911 mil2020-06-22

  • Besiktning3 290 mil2018-06-20

  • Registrerad0 mil2014-12-23

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-02

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 523 mil.

  • Besiktigad2023-09-06

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 963 mil.

  • Besiktigad2022-08-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 532 mil.

  • Besiktigad2021-08-09

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 676 mil.

  • Besiktigad2020-06-22

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 911 mil.

  • Besiktigad2018-06-20

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 290 mil.

  • Trafikstatus2015-01-21

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2015-01-21

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2015-01-21

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Förregistrerad2014-12-23

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2014-12-23

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2014-12-04

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadDecember 2014

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 88 HK / 65 kW
  • Motorvolym 1598 cm3
  • Toppfart 156 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5140 mm
  • Bredd 1928 mm
  • Höjd 1902 mm
  • Tjänstevikt 2226 kg
  • Totalvikt 3050 kg
  • Lastvikt 824 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1200 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3200 mm
  • Däck fram 205/65R16C 103/101H
  • Däck bak 205/65R16C 103/101H
  • Fälg fram 6,5JX16 ET52
  • Fälg bak 6,5JX16 ET52

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0457*10
  • Kväveoxider, NOX 230.1 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 208 g/km
  • CO2 Landsväg 148 g/km
  • Förbrukning Stad 7.9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.