-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Svart Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
95 HK Hästkrafter
-
6.2 l/100km Förbrukning
-
134 g/km Utsläpp
-
5 274 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
16 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer DBE95E
- Chassinr / VIN WVWZZZAWZKY106911
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Polo
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-02-04
- Trafik i Sverige 2019-02-26
- Antal ägare 4
- Senaste ägarbyte 2023-02-17
- Senast besiktigad 2024-11-27
- Mätarställning (besiktning) 5 274 mil
- Nästa besiktning senast 2026-01-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 1262 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 360 SEK
- Skattemånad Oktober
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 5 274 mil vid en besiktning för 4 veckor sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 694 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 320 mil.
Mätarställningshistorik
-
Besiktning5 274 mil2024-11-27
-
Besiktning4 644 mil2024-01-06
-
Annons3 375 mil2022-04-04
-
Besiktning3 306 mil2022-02-24
-
Registrerad0 mil2019-02-04
-
Besiktigad2024-11-27
Godkänd kontrollbesiktning vid 5 274 mil.
-
Besiktigad2024-01-06
Godkänd kontrollbesiktning vid 4 644 mil.
-
Ägarbyte2023-02-17
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2022-04-14
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2022-04-14
Påställd och får användas i trafik.
-
Annons2022-04-04
Fordonet utannonserad för 164 900 kr med en angiven mätarställning på 3 375 mil. Annonsen togs bort efter 3 dagar.
-
Trafikstatus2022-03-21
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2022-03-15
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2022-02-24
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 306 mil.
-
Ägarbyte2019-02-26
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2019-02-26
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2019-02-26
Påställd och får användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-02-04
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Ägarbyte2019-02-04
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-02-04
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-02-04
Avställd och får ej användas i trafik.
-
TillverkadJanuary 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 95 HK / 70 kW
- Motorvolym 999 cm3
- Toppfart 187 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Svart
- Kaross Halvkombi
- Längd 4053 mm
- Bredd 1751 mm
- Höjd 1431 mm
- Tjänstevikt 1224 kg
- Totalvikt 1650 kg
- Lastvikt 426 kg
- Släpvagnsvikt 1000 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 590 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1850 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2600 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2551 mm
- Däck fram 185/65 R15 88H
- Däck bak 185/65 R15 88H
- Fälg fram 5,5Jx15 ET40
- Fälg bak 5,5Jx15 ET40
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*1783*11
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 168 g/km
- CO2 Medel 129 g/km
- CO2 Hög 117 g/km
- CO2 Extra Hög 138 g/km
- CO2 Blandad 134 g/km
- Förbrukning Låg 7.4 l/100km
- Förbrukning Medel 5.7 l/100km
- Förbrukning Hög 5.7 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.2 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 118 g/km
- CO2 Landsväg 99 g/km
- Förbrukning Stad 5.2 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.