-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
2WD Drivhjul
-
90 HK Hästkrafter
-
6 l/100km Förbrukning
-
134 g/km Utsläpp
-
3 421 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
15 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer CZU53Y
- Chassinr / VIN VF1R9800X62519760
- Fabrikat Renault
- Modell Clio
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-02-25
- Trafik i Sverige 2019-03-21
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2024-12-18
- Senast besiktigad 2024-01-16
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2025-03-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 2082 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 470 SEK
- Skattemånad Juni
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 3 421 mil vid en besiktning för 12 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 766 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 184 mil.
Mätarställningshistorik
-
Annons4 148 mil2024-12-05
-
Besiktning3 421 mil2024-01-03
-
Besiktning1 976 mil2022-01-11
-
Registrerad0 mil2019-02-25
-
Trafikstatus2024-12-18
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-12-18
Ny ägare registrerad.
-
Annons2024-12-05
Fordonet utannonserad för 109 900 kr med en angiven mätarställning på 4 148 mil. Annonsen togs bort efter 3 dagar.
-
Trafikstatus2024-12-02
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-12-02
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2024-01-16
Godkänd kontrollbesiktning.
-
Besiktigad2024-01-03
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 3 421 mil.
-
Besiktigad2022-01-11
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 976 mil.
-
Ägarbyte2019-03-21
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-03-21
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2019-03-21
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-02-25
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-02-25
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-02-25
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-02-25
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJanuary 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 90 HK / 66 kW
- Motorvolym 898 cm3
- Toppfart 178 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Okänd
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 72 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4267 mm
- Bredd 1732 mm
- Höjd 1445 mm
- Tjänstevikt 1236 kg
- Totalvikt 1639 kg
- Lastvikt 403 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 595 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1861 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2611 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2589 mm
- Däck fram 185/65 R15 (88) T
- Däck bak 185/65 R15 (88) T
- Fälg fram 6.00 J 15 - 40 (B) (
- Fälg bak 6.00 J 15 - 40 (B) (
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e2*2001/116*0327*88
- Kväveoxider, NOX 20.8 mg/km
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 169 g/km
- CO2 Medel 125 g/km
- CO2 Hög 114 g/km
- CO2 Extra Hög 143 g/km
- CO2 Blandad 134 g/km
- Förbrukning Låg 7.5 l/100km
- Förbrukning Medel 5.6 l/100km
- Förbrukning Hög 5.1 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.4 l/100km
- Förbrukning Blandad 6 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 146 g/km
- CO2 Landsväg 98 g/km
- Förbrukning Stad 6.4 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.