Nissan Leaf 40KWH

Nissan Leaf 40KWH

CYR14D - SJNFAAZE1U0057101
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • El Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 206 Wh/km Förbrukning
  • 4 688 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer CYR14D
  • Chassinr / VIN SJNFAAZE1U0057101
  • Fabrikat Nissan
  • Modell Leaf 40KWH
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-03-28
  • Trafik i Sverige 2019-04-12
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-04-12
  • Senast besiktigad 2024-02-21
  • Mätarställning (besiktning) 4 688 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 688 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 876 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 432 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 432 mil2024-12-27

  • Besiktning4 688 mil2024-02-21

  • Besiktning3 020 mil2022-04-05

  • Registrerad0 mil2019-03-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-02-21

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 688 mil.

  • Besiktigad2022-04-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 020 mil.

  • Registrerad2019-04-12

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-04-12

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-04-12

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-04-11

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-03-28

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-03-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-03-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-03-28

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadMarch 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym Okänd
  • Toppfart 144 km/h
  • Drivmedel El
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4490 mm
  • Bredd 1788 mm
  • Höjd 1540 mm
  • Tjänstevikt 1652 kg
  • Totalvikt 1995 kg
  • Lastvikt 343 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1505 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2255 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2700 mm
  • Däck fram 215/50R17 86P
  • Däck bak 215/50R17 86P
  • Fälg fram 17X6 1/2J
  • Fälg bak 17X6 1/2J

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e9*2007/46*6537*00
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 270 km
  • Räckvidd Stad 389 km
  • Elförbrukning Blandad 206 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.