-
2018 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
131 HK Hästkrafter
-
9.5 l/100km Förbrukning
-
249 g/km Utsläpp
-
27 782 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
20 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer CTM466
- Chassinr / VIN WF0FXXTTGFJM66169
- Fabrikat Ford
- Modell Transit
- Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2018-08-07
- Trafik i Sverige 2019-02-07
- Antal ägare 5
- Senaste ägarbyte 2024-10-28
- Senast besiktigad 2024-02-20
- Mätarställning (besiktning) 27 782 mil
- Nästa besiktning senast 2025-02-28
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 9929 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 4241 SEK
- Skattemånad Nov, Mar, Jul
- Kreditköp Nej
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 27 782 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 3 978 mil om året och att mätarställningen idag är ca 30 965 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning30 965 mil2024-12-08
-
Besiktning27 782 mil2024-02-20
-
Besiktning27 726 mil2024-02-14
-
Besiktning23 753 mil2023-02-17
-
Besiktning19 354 mil2022-02-18
-
Besiktning13 910 mil2021-02-25
-
Besiktning8 472 mil2020-02-27
-
Besiktning8 269 mil2020-02-18
-
Registrerad0 mil2019-02-07
-
Ägarbyte2024-10-28
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2024-03-27
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2024-02-20
Godkänd kontrollbesiktning vid 27 782 mil.
-
Besiktigad2024-02-14
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 27 726 mil.
-
Besiktigad2023-02-17
Godkänd kontrollbesiktning vid 23 753 mil.
-
Ägarbyte2022-11-30
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2022-02-18
Godkänd kontrollbesiktning vid 19 354 mil.
-
Trafikstatus2021-07-11
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2021-07-06
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2021-02-25
Godkänd kontrollbesiktning vid 13 910 mil.
-
Trafikstatus2020-08-09
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2020-07-27
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2020-02-27
Godkänd kontrollbesiktning vid 8 472 mil.
-
Besiktigad2020-02-18
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 8 269 mil.
-
Trafikstatus2019-02-07
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2019-02-07
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-01-17
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2018-08-07
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2018-08-07
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2018-08-07
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadJuly 2018
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 131 HK / 96 kW
- Motorvolym 1995 cm3
- Toppfart 150 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 73 dB
- Passagerare 8 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
- Längd 5981 mm
- Bredd 2059 mm
- Höjd 2481 mm
- Tjänstevikt 2855 kg
- Totalvikt 3500 kg
- Lastvikt 645 kg
- Släpvagnsvikt 1800 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 3750 mm
- Däck fram 215/65R15C 104/102T
- Däck bak 215/65R15C 104/102T
- Fälg fram 6.5JX15H2X60.0
- Fälg bak 6.5JX15H2X60.0
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Diesel
- CO2 Låg 262 g/km
- CO2 Medel 219 g/km
- CO2 Hög 216 g/km
- CO2 Extra Hög 289 g/km
- CO2 Blandad 249 g/km
- Förbrukning Låg 10 l/100km
- Förbrukning Medel 8.4 l/100km
- Förbrukning Hög 8.2 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 11.1 l/100km
- Förbrukning Blandad 9.5 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Diesel
- CO2 Stad 197 g/km
- CO2 Landsväg 156 g/km
- Förbrukning Stad 7.5 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.9 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.