Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

CTG45T - WV1ZZZ2HZLH011176
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 258 HK Hästkrafter
  • 10.4 l/100km Förbrukning
  • 273 g/km Utsläpp
  • 3 404 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer CTG45T
  • Chassinr / VIN WV1ZZZ2HZLH011176
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Amarok
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-11-20
  • Trafik i Sverige 2020-09-14
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2021-02-24
  • Senast besiktigad 2023-08-09
  • Mätarställning (besiktning) 3 404 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 22222 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 7864 SEK
  • Skattemånad Okt, Feb, Jun
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 3 404 mil vid en besiktning för 1 år och 4 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 912 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 657 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 657 mil2024-12-22

  • Besiktning3 404 mil2023-08-09

  • Annons250 mil2020-02-26

  • Registrerad0 mil2019-11-20

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-08-09

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 404 mil.

  • Trafikstatus2021-02-24

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-02-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-02-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-02-11

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-09-14

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-09-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-09-14

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-09-11

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-02-26

    Fordonet utannonserad för 521 125 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 7 månader.

  • Besiktigad2019-11-20

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-11-20

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-11-20

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-11-20

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadNovember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 258 HK / 190 kW
  • Motorvolym 2967 cm3
  • Toppfart 207 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 74 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Lastbil
  • Längd 5191 mm
  • Bredd 1954 mm
  • Höjd 1834 mm
  • Tjänstevikt 2316 kg
  • Totalvikt 2920 kg
  • Lastvikt 604 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1330 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3090 mm
  • Däck fram 255/60 R18 112H XL
  • Däck bak 255/60 R18 112H XL
  • Fälg fram 7,5JX18 ET45
  • Fälg bak 7,5JX18 ET45

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0356*18
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 303 g/km
  • CO2 Medel 255 g/km
  • CO2 Hög 238 g/km
  • CO2 Extra Hög 302 g/km
  • CO2 Blandad 273 g/km
  • Förbrukning Låg 11.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 9.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 9.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 11.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 10.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 260 g/km
  • CO2 Landsväg 215 g/km
  • Förbrukning Stad 9.9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 8.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.