-
2020 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
150 HK Hästkrafter
-
5.5 l/100km Förbrukning
-
145 g/km Utsläpp
-
13 547 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
13 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer CTF35H
- Chassinr / VIN YV1XZ72V1L2290041
- Fabrikat Volvo
- Modell XC40
- Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2020-01-20
- Trafik i Sverige 2020-03-06
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2024-09-24
- Senast besiktigad 2024-07-25
- Mätarställning (besiktning) 13 547 mil
- Nästa besiktning senast 2025-07-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 6795 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 3318 SEK
- Skattemånad Okt, Feb, Jun
- Kreditköp Ja
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 13 547 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 2 701 mil om året och att mätarställningen idag är ca 14 531 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning14 531 mil2024-12-05
-
Besiktning13 547 mil2024-07-25
-
Besiktning10 756 mil2023-07-17
-
Besiktning8 415 mil2022-07-21
-
Besiktning5 015 mil2021-07-27
-
Registrerad0 mil2020-03-06
-
Ägarbyte2024-09-24
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2024-09-19
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2024-07-25
Godkänd kontrollbesiktning vid 13 547 mil.
-
Besiktigad2023-07-17
Godkänd kontrollbesiktning vid 10 756 mil.
-
Besiktigad2022-07-21
Godkänd kontrollbesiktning vid 8 415 mil.
-
Besiktigad2021-07-27
Godkänd kontrollbesiktning vid 5 015 mil.
-
Trafikstatus2020-03-06
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2020-03-06
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2020-03-06
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2020-01-20
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2020-01-20
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2020-01-20
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2020-01-20
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJanuary 2020
Bilen tillverkad.
- Motoreffekt 150 HK / 110 kW
- Motorvolym 1969 cm3
- Toppfart 200 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 69 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4425 mm
- Bredd 1873 mm
- Höjd 1632 mm
- Tjänstevikt 1726 kg
- Totalvikt 2120 kg
- Lastvikt 394 kg
- Släpvagnsvikt 1600 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1380 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2130 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2702 mm
- Däck fram 235/55R18 100V
- Däck bak 235/55R18 100V
- Fälg fram 7.5JX18X50.5
- Fälg bak 7.5JX18X50.5
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e9*2007/46*3146*07
- Kväveoxider, NOX 65.7 mg/km
WLTP
Körcykel för Diesel
- CO2 Låg 163 g/km
- CO2 Medel 145 g/km
- CO2 Hög 123 g/km
- CO2 Extra Hög 158 g/km
- CO2 Blandad 145 g/km
- Förbrukning Låg 6.2 l/100km
- Förbrukning Medel 5.5 l/100km
- Förbrukning Hög 4.7 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.5 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Diesel
- CO2 Stad 145 g/km
- CO2 Landsväg 117 g/km
- Förbrukning Stad 5.5 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.