-
2020 Modellår
-
Lätt lastbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
204 HK Hästkrafter
-
10.2 l/100km Förbrukning
-
266 g/km Utsläpp
-
7 917 mil Mätarställning
-
8 Ägare Brukare
-
20 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer CMH22A
- Chassinr / VIN WV1ZZZ2HZLH019393
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Amarok
- Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2020-03-09
- Trafik i Sverige 2020-11-19
- Antal ägare 7
- Senaste ägarbyte 2024-08-12
- Senast besiktigad 2023-11-15
- Mätarställning (besiktning) 7 917 mil
- Nästa besiktning senast 2025-11-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 21378 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 7616 SEK
- Skattemånad Maj, Sep, Jan
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 7 917 mil vid en besiktning för 1 år sedan.
Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 2 628 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 732 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning10 732 mil2024-12-10
-
Besiktning7 917 mil2023-11-15
-
Besiktning7 904 mil2023-11-13
-
Registrerad0 mil2020-11-19
-
Ägarbyte2024-08-12
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-08-12
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2024-08-08
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-08-07
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-02-14
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-02-14
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2024-02-01
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-01-16
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-01-16
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2023-11-15
Godkänd kontrollbesiktning vid 7 917 mil.
-
Besiktigad2023-11-13
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 7 904 mil.
-
DITEC®2020-11-26
Grundbehandling (Lackkonservering) utförd.
-
Ägarbyte2020-11-19
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2020-11-19
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2020-11-19
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2020-11-18
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2020-03-09
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2020-03-09
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2020-03-09
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2020-03-09
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadMarch 2020
Den lätta lastbilen tillverkad.
- Motoreffekt 204 HK / 150 kW
- Motorvolym 2967 cm3
- Toppfart 190 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 72 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Lastbil
- Längd 5191 mm
- Bredd 1954 mm
- Höjd 1834 mm
- Tjänstevikt 2261 kg
- Totalvikt 2920 kg
- Lastvikt 659 kg
- Släpvagnsvikt 3500 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1330 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 3090 mm
- Däck fram 245/65 R17 111H XL
- Däck bak 245/65 R17 111H XL
- Fälg fram 8,0JX17 ET49
- Fälg bak 8,0JX17 ET49
Övrigt
- Fordonskategori EU N1G
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*0356*19
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP
Körcykel för Diesel
- CO2 Låg 299 g/km
- CO2 Medel 248 g/km
- CO2 Hög 233 g/km
- CO2 Extra Hög 294 g/km
- CO2 Blandad 266 g/km
- Förbrukning Låg 11.4 l/100km
- Förbrukning Medel 9.5 l/100km
- Förbrukning Hög 8.9 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 11.2 l/100km
- Förbrukning Blandad 10.2 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC
Körcykel för Diesel
- CO2 Stad 251 g/km
- CO2 Landsväg 220 g/km
- Förbrukning Stad 9.6 l/100km
- Förbrukning Landsväg 8.4 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.