-
2020 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Metangas Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
131 HK Hästkrafter
-
6.2 l/100km Förbrukning
-
112 g/km Utsläpp
-
35 520 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
15 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer CMB04A
- Chassinr / VIN VSSZZZ5FZLR038527
- Fabrikat SEAT
- Modell Leon Sportourer ST
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-12-03
- Trafik i Sverige 2020-01-30
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-05-29
- Senast besiktigad 2024-01-24
- Mätarställning (besiktning) 35 520 mil
- Nästa besiktning senast 2025-01-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 371 SEK
- Skattemånad Augusti
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 35 520 mil vid en besiktning för 11 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 9 490 mil om året och att mätarställningen idag är ca 43 970 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning43 970 mil2024-12-14
-
Besiktning35 520 mil2024-01-24
-
Besiktning26 478 mil2023-02-11
-
Besiktning26 050 mil2023-01-24
-
Besiktning16 717 mil2022-01-15
-
Besiktning8 188 mil2021-01-27
-
Registrerad0 mil2019-12-03
-
Ägarbyte2024-05-29
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-05-29
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2024-04-16
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2024-01-24
Godkänd kontrollbesiktning vid 35 520 mil.
-
Besiktigad2023-02-11
Godkänd kontrollbesiktning vid 26 478 mil.
-
Besiktigad2023-01-24
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 26 050 mil.
-
Besiktigad2022-01-15
Godkänd kontrollbesiktning vid 16 717 mil.
-
Besiktigad2021-01-27
Godkänd kontrollbesiktning vid 8 188 mil.
-
Ägarbyte2020-01-30
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2020-01-30
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2020-01-30
Påställd och får användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-12-03
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2019-12-03
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Ägarbyte2019-12-03
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-12-03
Avställd och får ej användas i trafik.
-
TillverkadOctober 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 131 HK / 96 kW
- Motorvolym 1498 cm3
- Toppfart 206 km/h
- Drivmedel Metangas
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 65 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn, Taxi
- Längd 4549 mm
- Bredd 1816 mm
- Höjd 1451 mm
- Tjänstevikt 1405 kg
- Totalvikt 1850 kg
- Lastvikt 445 kg
- Släpvagnsvikt 1400 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 670 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1650 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2400 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2620 mm
- Däck fram 205/55 R16 91V
- Däck bak 205/55 R16 91V
- Fälg fram 6,5JX16 ET46
- Fälg bak 6,5JX16 ET46
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e9*2007/46*0094*38
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Metangas
- CO2 Låg 158 g/km
- CO2 Medel 112 g/km
- CO2 Hög 96 g/km
- CO2 Extra Hög 107 g/km
- CO2 Blandad 112 g/km
- Förbrukning Låg 8.8 l/100km
- Förbrukning Medel 6.3 l/100km
- Förbrukning Hög 5.4 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.2 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Metangas
- CO2 Stad 131 g/km
- CO2 Landsväg 79 g/km
- Förbrukning Stad 7.3 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.