-
2021 Modellår
-
Personbil Typ
-
Mörkbrun Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
150 HK Hästkrafter
-
8.8 l/100km Förbrukning
-
200 g/km Utsläpp
-
7 518 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
14 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer CLM84K
- Chassinr / VIN WVWZZZ7NZMV004417
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Sharan
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-02-26
- Trafik i Sverige 2021-03-30
- Antal ägare 4
- Senaste ägarbyte 2023-06-16
- Senast besiktigad 2024-03-21
- Mätarställning (besiktning) 7 518 mil
- Nästa besiktning senast 2026-03-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 10470 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 2318 SEK
- Skattemånad Aug, Dec, Apr
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 7 518 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 803 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 136 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning8 136 mil2024-12-27
-
Besiktning7 518 mil2024-03-21
-
Annons6 820 mil2023-05-11
-
Registrerad0 mil2021-02-26
-
Besiktigad2024-03-21
Godkänd kontrollbesiktning vid 7 518 mil.
-
Trafikstatus2023-06-16
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-06-16
Ny ägare registrerad.
-
Annons2023-05-11
Fordonet utannonserad för 379 900 kr med en angiven mätarställning på 6 820 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.
-
Ägarbyte2023-05-04
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2023-05-03
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-05-02
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2021-03-30
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2021-03-30
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2021-03-30
Påställd och får användas i trafik.
-
Förregistrerad2021-02-26
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2021-02-26
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Ägarbyte2021-02-26
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-02-26
Avställd och får ej användas i trafik.
-
TillverkadFebruary 2021
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 150 HK / 110 kW
- Motorvolym 1395 cm3
- Toppfart 198 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 6 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Mörkbrun
- Kaross Fordon Fler Ändamål
- Längd 4854 mm
- Bredd 1904 mm
- Höjd 1698 mm
- Tjänstevikt 1908 kg
- Totalvikt 2480 kg
- Lastvikt 572 kg
- Släpvagnsvikt 1800 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1020 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1770 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2920 mm
- Däck fram 225/50 R17 98H XL
- Däck bak 225/50 R17 98H XL
- Fälg fram 7,0JX17 ET39
- Fälg bak 7,0JX17 ET39
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*0401*27
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 265 g/km
- CO2 Medel 198 g/km
- CO2 Hög 171 g/km
- CO2 Extra Hög 202 g/km
- CO2 Blandad 200 g/km
- Förbrukning Låg 11.7 l/100km
- Förbrukning Medel 8.7 l/100km
- Förbrukning Hög 7.5 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 8.9 l/100km
- Förbrukning Blandad 8.8 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 193 g/km
- CO2 Landsväg 143 g/km
- Förbrukning Stad 8.4 l/100km
- Förbrukning Landsväg 6.3 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.