-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
2WD Drivhjul
-
131 HK Hästkrafter
-
5.2 l/100km Förbrukning
-
137 g/km Utsläpp
-
3 234 mil Mätarställning
-
2 Ägare Brukare
-
9 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer CLJ74P
- Chassinr / VIN VF3LCYHZSKS229657
- Fabrikat Peugeot
- Modell 308
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-05-10
- Trafik i Sverige 2019-08-23
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2019-08-23
- Senast besiktigad 2024-06-18
- Mätarställning (besiktning) 3 234 mil
- Nästa besiktning senast 2025-08-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 2850 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 2029 SEK
- Skattemånad Augusti
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bilen ägs av Förnamn Efternamn en privatperson från från Staden , han har ägt bilen i 5 månader. Se alla hans fordon samt ägarinformation.
Vi uppskattar att bilen har haft två faktiska brukare varav en privatperson. Medelåldern för de privata ägarna är 44 år.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-25
En filial i Malmö av Bilia Outlet AB ägde bilen i 3 veckor.
-
Privatperson2024-05-14
Ola Sevandersson från Sundsvall har ägt bilen i 5 månader.
-
Bilhandlare2024-04-23
Bilia Center AB från Täby ägde bilen i 2 dagar.
-
Företag2021-03-10
Nelson-Agentur Aktiebolag från Malmö ägde bilen i 3 år och 1 månad.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
En filial i Malmö av Volkswagen Finans Sverige AB ägde bilen i 2 månader.
Senaste raporterade mätarställning var 3 234 mil vid en besiktning för 6 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 584 mil om året och att mätarställningen idag är ca 3 521 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning3 521 mil2024-12-14
-
Besiktning3 234 mil2024-06-18
-
Besiktning2 074 mil2022-07-06
-
Registrerad0 mil2019-05-10
-
Besiktigad2024-06-18
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 234 mil.
-
Besiktigad2022-07-06
Godkänd kontrollbesiktning vid 2 074 mil.
-
Registrerad2019-08-23
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2019-08-23
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-08-23
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-05-10
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Ägarbyte2019-05-10
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-05-10
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-05-10
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadMay 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 131 HK / 96 kW
- Motorvolym 1499 cm3
- Toppfart 205 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Okänd
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Fordon Fler Ändamål
- Längd 4585 mm
- Bredd 1804 mm
- Höjd 1470 mm
- Tjänstevikt 1464 kg
- Totalvikt 1890 kg
- Lastvikt 426 kg
- Släpvagnsvikt 1300 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 695 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1610 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2360 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2730 mm
- Däck fram 205/55X16
- Däck bak 205/55X16
- Fälg fram 7,0X16
- Fälg bak 7,0X16
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e2*2007/46*0405*25
- Kväveoxider, NOX 24.4 mg/km
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 160 g/km
- CO2 Medel 133 g/km
- CO2 Hög 118 g/km
- CO2 Extra Hög 146 g/km
- CO2 Blandad 137 g/km
- Förbrukning Låg 6.1 l/100km
- Förbrukning Medel 5.1 l/100km
- Förbrukning Hög 4.5 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 5.6 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.2 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 118 g/km
- CO2 Landsväg 98 g/km
- Förbrukning Stad 4.6 l/100km
- Förbrukning Landsväg 3.8 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.